IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Dezvoltarea strategică a pieței cerealelor în baza abordării de marketing

Show simple item record

dc.contributor.author PETROVICI, Sergiu
dc.contributor.author MÎRZA, Sergiu
dc.date.accessioned 2025-07-21T09:49:30Z
dc.date.available 2025-07-21T09:49:30Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation PETROVICI, Sergiu și Sergiu MÎRZA. Dezvoltarea strategică a pieței cerealelor în baza abordării de marketing. Economica. 2015, nr. 3(93), pp. 7-13. ISSN 1810-9136. en_US
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri https://repository.utm.md/handle/5014/32886
dc.description.abstract În lucrare, sunt elucidate specificul cercetării pieței cerealelor și conceptul dezvoltării strategice a pieței cerealelor în baza abordării de marketing. O deosebită atenție este acordată problemei evaluării potențialului de marketing ca mijloc de descoperire a avantajelor și dezavantajelor concurențiale în dezvoltarea ramurii cerealelor din republică. Pentru o mai mare claritate, autorii au formulat direcțiile de perfecționare a mecanismului pieței cerealelor din Republica Moldova. en_US
dc.description.abstract This paper considers the specifics of the cereals market research and the concept of the strategic development of the cereals market based on marketing approach. Special attention is paid to the evaluation of the marketing potential as a means of finding out the advantages and disadvantages of competitiveness regarding the development of the cereals sector in the country. For greater clarity authors formulated the main improvable directions of the cereals market mechanism in the Republic of Moldova.
dc.language.iso ro en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject strategii en_US
dc.subject piață en_US
dc.subject produse cerealiere en_US
dc.subject tehnici de marketing en_US
dc.subject promovarea vânzărilor en_US
dc.subject strategies en_US
dc.subject cereal products en_US
dc.subject markets en_US
dc.subject marketing techniques en_US
dc.subject sales promotion en_US
dc.title Dezvoltarea strategică a pieței cerealelor în baza abordării de marketing en_US
dc.title.alternative Strategic development of the cereals market baset on marketing approach
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account