Scopul lucrării: Lucrarea de licență are ca scop proiectarea unui pod rutier din beton armat, cu suprastructuri simplu rezemate, având ca obstacol de trecere un curs de apă. Lucrarea de artă are un rol strategic, pentru continuitatea traseului existent, dar și de importanță socială majoră. Proiectul este realizat în conformitate cu normele și standardele tehnice în vigoare, respectând cerințele de proiectare și analiză necesare. Podul este destinat traficului rutier și este amplasat într-o zonă obișnuită, traversând un curs de apă, r. Valea Bujoru. Alegerea soluției constructive cu grinzi simplu rezemate a fost dictată de timp redus de execuție, costuri reduse și comportarea optimă în exploatare pentru deschideri medii. Lucrarea cuprinde în principiu, proiectarea a două variante de pod, cu o analiză specifică a tuturor indicilor de comparație, cu selectarea celei mai optime din punct de vedere tehnico-economic. Lucrarea conține descrierea situației existente, colectarea studiilor necesare, proiectarea a două variante de pod, edificarea variantei eficiente, realizarea detaliilor de proiectare, analiza și calculul elementelor supuse acțiunilor, conform cerințelor normative. Calculul s-a relizat pentru suprastructură și infrastructură, cu analiza elementelor de rezistență necesare. Prin această lucrare s-a urmărit oferirea unei soluții eficiente, pentru circulație în siguranță și confort, utilizând materiale și tehnologii moderne. Obiectivele generale ale lucrării sunt: Aplicarea cunoștințelor teoretice și practice acumulate pe parcursul studiilor în vederea proiectării unei structuri de pod din beton armat, însușirea și aplicarea prevederilor normative europene în proiectarea structurilor de poduri, selecția variantei celei mai optime în concordanță cu situația existentă, studierea comportamentului structural al podurilor cu deschideri multiple, inclusiv influența încărcărilor permanente și variabile, calcule structurale, interpretări de rezultate și concluzii inginerești.
The purpose: The purpose of this bachelor's thesis is to design a reinforced concrete road bridge with simply supported superstructures, intended to cross a watercourse. This civil engineering structure plays a strategic role in ensuring the continuity of the existing road alignment and holds significant social importance. The project is developed in accordance with the applicable technical standards and regulations, meeting all necessary requirements for design and structural analysis. The bridge is intended for vehicular traffic and is located in a standard area, crossing the Valea Bujoru stream. The decision to use simply supported beams as a structural solution was based on the advantages of reduced construction time, lower costs, and optimal performance under service conditions for medium-span bridges. The thesis includes the design of two bridge variants, along with a comparative analysis based on technical and economic indicators, leading to the selection of the most efficient solution. It also comprises a description of the existing conditions, data collection from relevant studies, the structural design of both variants, selection and development of the optimal alternative, preparation of technical detailing, and the analysis and calculation of structural elements subjected to loads, in compliance with current norms. Calculations were carried out for both the superstructure and the substructure, including the analysis of the load-bearing components. The aim of this work is to provide an efficient, safe, and comfortable traffic solution using modern materials and construction technologies. General Objectives of the Thesis: To apply the theoretical and practical knowledge acquired during the academic studies for the design of a reinforced concrete bridge structure, to understand and implement European design standards in the field of bridge engineering, to select the most suitable design alternative in accordance with the site-specific conditions, to study the structural behavior of multi-span bridges, including the effects of permanent and variable loads, to perform structural calculations, interpret results, and formulate engineering conclusions.