Infrastructura rutieră joacă un rol esențial în dezvoltarea economică și socială, facilitând mobilitatea populației și eficiența activităților economice. Prezenta lucrare abordează detaliat proiectul de reparație al sectorului de drum L226 R15 – Fundurii Noi, raionul Glodeni, Republica Moldova, pe segmentele kilometrice 0+00 – 2+77 și 5+37 – 6+70. Drumul, încadrat în categoria tehnică IV, prezintă o degradare avansată cauzată de întreținerea deficitară și uzura îndelungată, fapt ce conduce la un impact negativ asupra mediului, siguranței rutiere și economiei locale. Conform analizelor efectuate în teren și studiilor hidrologice realizate în martie 2023, infrastructura existentă necesită intervenții majore. În prezent, structura rutieră este compusă în mare parte din piatră spartă calcaroasă, fiind insuficientă pentru a susține traficul actual și condițiile climatice ale zonei.
Road infrastructure plays a critical role in economic and social development, facilitating population mobility and the efficiency of economic activities. This thesis addresses in detail the repair project of road sector L226 R15 – Fundurii Noi, Glodeni district, Republic of Moldova, covering kilometer segments 0+00 – 2+77 and 5+37 – 6+70. The road, classified as technical category IV, exhibits significant degradation due to inadequate maintenance and prolonged wear, negatively impacting the environment, road safety, and local economy. According to field analyses and hydrological studies conducted in March 2023, the existing infrastructure requires major interventions. Currently, the road structure mainly consists of limestone crushed stone, which is insufficient to sustain current traffic conditions and climatic challenges.