Scopul proiectului: Reconfigurarea peisageră a spațiului verde aferent blocurilor de studii ale campusului UTM – Botanica, în vederea îmbunătățirii funcționalității, atractivității și valorii educaționale a acestuia. Obiectivele generale: 1.Cercetarea potențialului educativ și comunitar al spațiului verde din campus, în vederea transformării acestuia într-un suport activ pentru formarea studenților și viața academică; 2.Analiza impactului ecologic și estetic al vegetației existente, precum și propunerea unor completări care să susțină biodiversitatea și reziliența spațiului; 3.Definirea criteriilor de proiectare pentru integrarea coerentă a elementelor funcționale și estetice, în acord cu principiile arhitecturii peisagere contemporane; 4.Determinarea soluțiilor tehnice și volumetrice pentru sistematizarea verticală și drenajul terenului, ținând cont de relieful specific și accesibilitatea pietonală; 5.Formularea unui model replicabil de amenajare a spațiilor verzi universitare în Republica Moldova, prin propuneri sustenabile, adaptate climatic și fezabile economic. Metodele aplicate la elaborarea lucrării: Observația directă pe teren, fotofixarea, analiza SWOT, studiul documentar. Rezultatele concrete obținute: 1.Realizarea unei analize complexe a sitului studiat, care a inclus observații de teren, ridicare topografică, inventarierea vegetației existente și evaluarea stării fitosanitare; 2.Elaborarea unui concept de amenajare peisageră adaptat condițiilor reale ale campusului, fundamentat pe principii de sustenabilitate, funcționalitate educativă și estetică coerentă; 3.Propunerea unui plan de reorganizare a circulației pietonale și a zonelor funcționale, care îmbunătățește conectivitatea, accesibilitatea și utilizarea eficientă a spațiului; 5.Introducerea unor zone tematice cu rol educativ, inclusiv un „laborator verde” în aer liber pentru studenții de la Arhitectură Peisageră; 6.Modelarea sistematizării verticale a terenului, prin integrarea platformelor terasate, scărilor, rampelor și gardului de sprijin, adaptate reliefului existent; 7.Selectarea atentă a speciilor vegetale propuse, în funcție de condițiile ecologice locale, aspectul decorativ, valoarea ecologică și compatibilitatea peisageră; 8.Întocmirea documentației grafice aferente, incluzând planuri de situație, scheme de zonare, plan dendrologic, secțiuni topografice și perspective de design.
Project objective: Landscape reconfiguration of the green space surrounding the academic buildings of the UTM – Botanica campus, aimed at improving its functionality, attractiveness, and educational value. Main tasks: 1.Researching the educational and community potential of the campus green space, with the aim of transforming it into an active support for student development and academic life; 2.Analyzing the ecological and aesthetic impact of the existing vegetation, as well as proposing additions to support biodiversity and the resilience of the space; 3.Defining design criteria for the coherent integration of functional and aesthetic elements, in line with contemporary landscape architecture principles; 4.Determining technical and volumetric solutions for vertical systematization and land drainage, considering the specific terrain and pedestrian accessibility; 5.Formulating a replicable model for the development of university green spaces in the Republic of Moldova, through sustainable, climate-adapted, and economically feasible proposals. Methods used in the work: Direct field observation, photo documentation, SWOT analysis, documentary research. Results obtained: 1.Conducting a comprehensive site analysis, including field observations, topographic survey, inventory of existing vegetation, and phytosanitary assessment. 2.Developing a landscape design concept adapted to the real conditions of the campus, based on principles of sustainability, educational functionality, and coherent aesthetics. 3.Proposing a reorganization plan for pedestrian circulation and functional zones to improve connectivity, accessibility, and efficient space usage; 4.Introducing thematic areas with an educational role, including an open-air "green laboratory" for Landscape Architecture students; 5.Modeling the vertical systematization of the terrain through the integration of terraced platforms, stairs, ramps, and retaining walls adapted to the existing topography; 6.Carefully selecting proposed plant species based on local ecological conditions, decorative value, ecological importance, and landscape compatibility; 7.Preparing the related graphic documentation, including site plans, zoning diagrams, dendrological plan, topographic sections, and design perspectives.