Lucrarea de față dezvoltă un concept editorial pentru un catalog ilustrat, dedicat arhivării și promovării rezultatelor obținute de studenții de la specialitatea Design Industrial din cadrul Universității Tehnice a Moldovei. Proiectul răspunde nevoii departamentului de a-și valorifica patrimoniul vizual și de a-și consolida identitatea academică printr-un produs editorial modern, structurat pe principiile designului grafic contemporan. Catalogul, conceput sub forma unui album, reunește lucrări reprezentative, activități artistice, participări la evenimente, momente cheie din istoria departamentului, precum și o prezentare a echipei didactice care a contribuit la formarea generațiilor de designeri. În teză sunt prezentate motivația și obiectivele proiectului, precum și contextul teoretic și modele de arhivare vizuală întâlnite în marile școli și publicații de design internaționale, precum Taschen sau Bauhaus. Sunt prezentate fundamentele conceptului grafic propus: alegerea formatului orizontal A4, selecția cromatică, identitatea vizuală coerentă și principiile de structurare a conținutului. Lucrarea argumentează fiecare decizie grafică și editorială, detaliază procesul tehnologic (pregătirea fișierelor, alegerea hârtiei, opțiunile de tipar) și demonstrează importanța mock-upurilor în simularea vizuală a rezultatului final. Pe parcurs, catalogul propune o organizare tematică clară: introducerea și prezentarea instituțională, istoria departamentului, cadrele didactice, proiectele studențești, activitățile creative, evenimentele și rezultatele la concursuri. Lucrarea subliniază beneficiile aduse de arhivarea vizuală: promovarea imaginii departamentului, atragerea viitorilor studenți și consolidarea relațiilor cu mediul profesional. Se analizează, de asemenea, posibilitatea extinderii proiectului în ediții digitale interactive sau ca model de bună practică pentru alte specializări. Concluziile pun accent pe valoarea identitară și educațională a produsului editorial, precum și pe perspectivele pe termen lung ale dezvoltării designului industrial la UTM. Lucrarea se prezintă ca un model de aplicare a principiilor designului editorial, adaptat rigorilor academice și realităților locale.
This thesis develops an editorial concept for a graphic catalog aimed at archiving and promoting the achievements of students in the Industrial Design program at the Technical University of Moldova. The project addresses the department’s need to enhance its visual heritage and academic identity through a modern editorial product based on contemporary graphic design principles. Conceived as a coffee table book, the catalog brings together representative works, artistic activities, event participations, key historical moments, and a presentation of the teaching staff who have shaped generations of designers. The thesis presents the motivation and objectives of the project, as well as the theoretical context and models of visual archiving found in leading international design schools and publications, such as Taschen or Bauhaus. The work presents the foundations of the proposed graphic concept: landscape A4 format, color selection, a coherent visual identity, and content structuring principles. Each editorial and graphic decision is justified, the technological process (file preparation, paper choice, print options) is detailed, and the importance of mock-ups for visual simulation is demonstrated. The catalog features a clear thematic organization: institutional introduction, department history, teaching staff, student projects, creative activities, events, and competition results. The thesis highlights the benefits of visual archiving: enhancing the department’s image, attracting future students, and strengthening professional connections. It also analysis the possibility of extending the project through interactive digital editions or as a best practice model for other specializations. The conclusions emphasize the identity and educational value of the editorial product, as well as the long-term prospects for the development of industrial design at UTM. The thesis serves as a model for applying editorial design principles, tailored to academic standards and local realities.