| dc.contributor.author | PUȚUNTEAN, Nina | |
| dc.date.accessioned | 2025-05-15T10:23:59Z | |
| dc.date.available | 2025-05-15T10:23:59Z | |
| dc.date.issued | 2019 | |
| dc.identifier.citation | PUTUNTEAN, Nina. Perspectiva diacronică în abordarea conceptului de „valoare literar-artistică”. Revistă de știinţe socioumane. 2019, nr. 3(43), pp. 58-66. ISSN 1857-0119. | en_US |
| dc.identifier.issn | 1857-0119 | |
| dc.identifier.uri | https://repository.utm.md/handle/5014/31450 | |
| dc.description.abstract | Valoarea/valoarea literar-artistică sunt definite de către specialiștii occidentali în domeniul lecturii din câteva perspective, fiecare descoperind un factor de definire, dedus din natura participanților la lectură: a autorului textului literar artistic (TLA), a textului literar, a cititorului concret/cititorului virtual, pe care se suprapun experiența socială în domeniu, demersurile sociale etice, politice, ideologice, precum și dogmele și sistemele filosofice, artistice, teoretico-literare etc. Perspectiva pedagogică în definirea valorii/valorii literar-artistice în lucrările examinate este minimă sau lipsește. Or, complementar axiologiei filosofice, este esențial a concepe/dezvolta o regionalizare a axiologiei care să aibă ca fundament practic capacitatea evaluării de a se adapta și a răspunde la specificitatea semiotică a obiectului-țintă. | en_US |
| dc.description.abstract | The value/literary-artistic value is defined by the western specialists in the field of reading from several perspectives, each discovering a defining factor, deduced from the nature of the participants in the reading process: the author of the literary-artistic text, the literary-artistic text, the real reader/virtual reader, overlapped with social experience in the field, social ethical, political, ideological approaches, as well as with philosophical, artistic, theoretical-literary dogmas and systems. The pedagogical perspective in defining the value/literary-artistic value in the examined works is minimal or missing. Or, complementary to philosophical axiology, it is essential to design/develop a regionalization of axiology that would have as practical basis the capacity of evaluation to adapt and respond to the semiotic specificity of the target object. | en_US |
| dc.language.iso | ro | en_US |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
| dc.subject | axiologie | en_US |
| dc.subject | lectură | en_US |
| dc.subject | literatură artistică | en_US |
| dc.subject | valoare | en_US |
| dc.subject | axiology | en_US |
| dc.subject | reading | en_US |
| dc.title | Perspectiva diacronică în abordarea conceptului de „valoare literar-artistică” | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
The following license files are associated with this item: