Scopul cercetării: analiza aspectelor teoretice și practice ale managementului vânzărilor și sugerarea tehnicilor moderne pentru îmbunătățirea performanței vânzărilor într-o întreprindere. Noutatea științifică și valoarea aplicativă a cercetării: Subiectul abordat în lucrare nu este o noutate, fiind analizat și desfășurat în diverse lucrări a specialiștilor din domeniu, precum și oamenilor de știință care studiază și își aduc aportul în domeniul economic, însă aceste rezultate nu sunt mereu aplicate în practică. Astfel, tema rămâne actuală luând în considerație reformele la nivel administrativ central și schimbările de influență politică, prin noi reglementări de nivel juridic, economic și financiar. Valoarea aplicativă a lucrării: Studiul efectuat constă în sistematizarea definițiilor și caracteristicilor de bază ale managementului vânzărilor, cu evidențierea elementelor caracteristice, clasificărilor și tipologiei tehnicilor de vânzare; argumentarea celor mai potrivite principii, direcții, forme și metode de gestiune a vânzărilor.
Research goal: analyzing the theoretical and practical aspects of sales management and suggesting modern techniques for improving sales performance in an enterprise. The applicative value of the thesis: The study consists in the systematization of the definitions and basic characteristics of sales management, highlighting the characteristic elements, classifications and typology of sales techniques; arguing the most suitable principles, directions, forms and methods of sales management.