Scopul lucrării: Scopul principal al acestei lucrări constă în evaluarea și identificarea strategiilor eficiente pentru îmbunătățirea competitivității companiei SA Moldtelecom. Prin analizarea situației curente a companiei și a mediului de afaceri în care aceasta operează, lucrarea își propune să ofere soluții concrete care ar contribui la consolidarea poziției competitive a întreprinderii pe piața autohtonă. În acest fel, se urmărește formularea unor recomandări practice pentru managementul companiei, care să sprijine adoptarea unor măsuri inovatoare și sustenabile de creștere a nivelului de competitivitate pe termen lung. Obiectivele cercetării: Obiectivele acestei cercetări sunt să identifice și să analizeze strategiile eficiente pentru sporirea competitivității companiei SA Moldtelecom. Aceste obiective includ evaluarea stării economico-financiare actuale a companiei, identificarea punctelor forte și slabe, precum și a oportunităților și amenințărilor din mediul economic. În baza rezultatelor analizei diagnostic, cercetarea urmărește identificarea unor soluții concrete pentru îmbunătățirea performanțelor întreprinderii, consolidarea poziției competitive pe piață, oferind recomandări managementului companiei în vederea adoptării unor decizii pentru o dezvoltare inovatoare și sustenabilă pe termen lung. Metodele aplicate la elaborarea lucrării: În această lucrare, au fost aplicate diverse metode de cercetare, atât cantitative, cât și calitative. A fost utilizat studiul bibliografic înyru identificarea principalelor strategii posibile de aplicat n cadrul întreprinderii pentru creșterea nivelului de competitivitate. De asemenea a fost utilizată analiza diagnostic în scopul evaluării situației economico-financiare a întreprinderii. Fost utilizată analiza comparativă pentru a aprecierea poziției concurențială a întreprinderii SA Moldtelecom pe piața telecomunicațiilor din Republica Moldova. Aceste metode au oferit o bază solidă pentru formularea unor strategii eficiente de creștere a competitivității companiei bazate pe investiții în tehnologie, formarea profesională a angajaților, adoptarea practicilor ecologice și valorificarea resurselor secundare. Aceste măsuri vor contribui la creșterea performanței și la consolidarea poziției competitive pe piață.
Purpose of the work: The main purpose of this work is to evaluate and identify effective strategies for improving the competitiveness of SA Moldtelecom. By analyzing the current situation of the company and the business environment in which it operates, the work aims to provide concrete solutions that would contribute to strengthening the competitive position of the enterprise on the domestic market. In this way, it aims to formulate practical recommendations for the company's management, which would support the adoption of innovative and sustainable measures to increase the level of competitiveness in the long term. Research objectives: The objectives of this research are to identify and analyze effective strategies for increasing the competitiveness of the company SA Moldtelecom. These objectives include assessing the current economic and financial situation of the company, identifying strengths and weaknesses, as well as opportunities and threats in the economic environment. Based on the results of the diagnostic analysis, the research aims to identify concrete solutions to improve the company's performance, strengthen its competitive position in the market, and provide recommendations to the company's management in order to make decisions for innovative and sustainable long-term development. Methods applied in the development of the paper: In this paper, various research methods were applied, both quantitative and qualitative. Bibliographic study was used to identify the main possible strategies to be applied within the enterprise to increase the level of competitiveness. Diagnostic analysis was also used to assess the economic and financial situation of the company. Comparative analysis was used to assess the competitive position of SA Moldtelecom on the telecommunications market in the Republic of Moldova. These methods provided a solid basis for formulating effective strategies to increase the company's competitiveness based on investments in technology, professional training of employees, adoption of environmental practices and valorization of secondary resources. These measures will contribute to increasing performance and consolidating the competitive position on the market.