Show simple item record

dc.contributor.author MIHAIL-VELEŞCU, Lilia
dc.date.accessioned 2020-06-24T09:48:39Z
dc.date.available 2020-06-24T09:48:39Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation MIHAIL-VELEŞCU, Lilia. Teaching listening. In: Journal of Social Sciences. 2020, Vol. 3(2), pp. 55-58. ISSN 2587-3490. eSSN 2587-3504. en_US
dc.identifier.issn 2587-3490
dc.identifier.issn 2587-3504
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.3871353
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/8997
dc.description.abstract Listening really deserves very close attention during the teaching process of a foreign language. It is one of the main reasons for offering the students a chance to listen to spoken English and hear different varieties of pronunciation and accents rather than just the voice of the teacher. It also develops the students’ abilities to understand and respond to spoken language. The differences lie not only in the way the sounds are pronounced, but also in grammar (the use of “shall” in northern varieties compared with the use in Standard English, the southern BBC type variety, the grammatical coherent use of “done” and “I done it” in non-standard English). The given paper also makes a systematization of the main principles in teaching listening and gives a review for each of them. When being applied into practice, the theory may not work properly, so there are different scenario such as replaying, offering the written text, role-playing and other methods. en_US
dc.description.abstract Audierea cu adevărat merită o atenţie sporită în procesul de predare a unei limbi străine. Acesta este unul dintre motivele principale de a oferi studenţilor șansa să audieze engleza vorbită și să asculte diferite varietăţi de pronunţare și accente în afară de însăși vocea profesorului. Audierea totodată dezvoltă abilităţile studenţilor de a înţelege și a răspunde unei limbi vorbite. Diferenţa însă constă nu doar în modul în care sunetele sunt pronunţate, dar, de asemenea, și în partea gramaticală (utilizarea verbului “shall” în varietăţile de pronunţare din partea de nord, în comparaţie cu engleza literară, pronunţarea tip BBC din partea de sud, corectitudinea gramaticală a utilizării participiului trecut “done” și expresia “I done it” din engleza neoficială). Lucrarea, de asemenea, vine cu o sistematizare a principiilor care stau la baza procesului de audiere și totodată oferă un rezumat pentru fiecare dintre ele. Când este aplicată în practică, teoria poate da greș, astfel, fiind aplicate diferite scenarii, cum ar fi audierea repetată, oferirea textului, schimbul de roluri și alte metode. ro
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Tehnica UTM en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject teaching English en_US
dc.subject English en_US
dc.subject predarea limbii engleze en_US
dc.subject limba engleză en_US
dc.title Teaching listening en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account