IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Browsing Facultatea Inginerie Economică și Business by Title

Browsing Facultatea Inginerie Economică și Business by Title

Sort by: Order: Results:

  • VOLONTIR, Cristian; GUMENIUC, Ina (Tehnica UTM, 2015)
    Managerii, sunt persoane investite cu autoritate şi responsabilitate decizională privind folosirea eficientă a principalelor resurse ale firmei (umane, materiale, financiare şi informaţionale). Stilul de conducere reprezintă ...
  • BUGAIAN, Larisa (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2021)
    Un bun manager este automat un bun lider? Care este diferența dintre leadership și management? În această lucrare se face un rezumat și o sinteză privind constatările generale privind termenii de „lider” și „manager” în ...
  • CHIRIAC, Lilia (Technical University of Moldova, 2023)
    The multitude of tourist and cultural products and services, as well as the ever-increasing demand for them, requires the application of marketing methods and techniques to promote cultural tourism both nationally and ...
  • GRIGORAȘ, Maria (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2023)
    Indicațiile metodice sunt un instrument de pregătire profesională a marketerului în scopul de a-l face mai receptiv faţă de cea mai efectivă formă de marketing care permite ca promovarea produsului/serviciului să fie ...
  • GRIGORAȘ, Maria (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Suportul de curs la disciplina Marketing direct este un instrument de pregătire profesională a marketerului într-un mediu în perpetuă schimbare. În timp ce majoritatea afacerilor au atins un prag de saturație, marketingul ...
  • BUDAC, Irina (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2021)
    Marketing in the 21st century involves the need for clear strategies in order to reach and engage target markets in an ever evolving landscape. In this paper, personalized marketing, technological shifts, new consumer ...
  • PYLYPENKO, K. A.; BRYGINA, Sofiya; PUKAS, Yelyzaveta (Technical University of Moldova, 2023)
    The article outlines the need to use promotion methods for the development of tourism, namely ethnic-gastronomic tourism in a period of uncertainty. It requires a lot of efforts and investments of various nature. One of ...
  • CANJA, Ana; RAILEAN, Alina; CARMANOVICI, Irina (Tehnica UTM, 2015)
    This article is about social marketing and it’s general characteristics, definition, key-points. Also, it aims to describe the basic principles of social marketing, offering a brief explanation for each of them. An essential ...
  • GRIGORAŞ, Maria; CHIRIAC, Lilia (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2018)
    Lucrarea metodică a fost discutată, aprobată şi recomandată spre editare la şedinţa Departamentului Teorie economică şi Marketing din 29.03.2018, proces-verbal nr.8, şedinţa Comisiei de Management al Calităţii FIEB din ...
  • GANGAN, Svetlana (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Îndrumarul metodic privind desfășurarea seminarelor și lecțiilor este conceput ca un ghid clar și organizat pentru activitățile practice, pentru dobândirea cunoștințelor și dezvoltarea abilităților într-un mod concret ...
  • MEREUTA, Constantin (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2019)
    Teza de master a fost elaborată în baza situaţiilor pe piaţa imobiliara a Republicii Moldova în perioada anilor 2016- 2019 şi are ca scop realizarea analizei pieţii imobiliare şi a activităţii companiei „ LID Intellegent ...
  • BACA, Olga; CHILDESCU, Valentina (Tehnica UTM, 2014)
    Într-o societate extrem de aglomerată cu nenumărate produse şi servicii, atenţia şi loialitatea clientului devin resurse extrem de valoroase. Deseori succesul unei companii depinde direct de modul în care aceasta tratează ...
  • CHIRIAC, Lilia (Tehnica UTM, 2015)
    Lateral marketing is a new dimension of modern marketing concept approach. It appears as an alternative to exploit the opportunities, offers an alternative for generating entirely new product ideas for high demand ...
  • BURBULEA, Rodica (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Îndrumarul metodic include teste, probleme şi studii de caz alcătuite în conformitate cu programa analitică, necesare pentru a dezvolta cunoștințe și abilități privind gestionarea și promovarea produselor și serviciilor ...
  • GHERMAN, Victoria (2021)
    Obiectivele: - Reflectarea obiectivelor generale privind dezvoltarea durabilă; - Studierea procesului de adaptarea sistemului dezvoltării durabile la contextul Republicii Moldova; - Studierea conceptelor teoretice a ...
  • CIUMAC, Maria (Tehnica UTM, 2013)
    In this article are presented measures to increase revenues and payments. Are listed principles for optimizing treasury. Is shown the importance of accelerating revenue and reducing unused funds, choosing real terms for ...
  • GUMENIUC, Ina (Tehnica UTM, 2020)
    Meal vouchers are an individual food allowance granted by the employer to the employee. The granting of meal vouchers in the Republic of Moldova is optional and is regulated by the Law on Meal Vouchers No. 166 of 21.09.2017 ...
  • KONONENKO, Z.; KUZMENKO, O.; PYLYPENKO, K. (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2020)
    The problematic aspects of the financial and credit mechanism of business activity are considered. Some factors of formation of financial interrelations at the micro level and their interaction at the macro level are ...
  • GOIAN, Mariana (Tehnica UTM, 2013)
    In the broadest sense, merchandising is any practice which contributes to the sale of products to a retail consumer. At a retail in-store level, merchandising refers to the variety of products available for sale and the ...
  • KENIG, Eduard; SECRIERU, Angela (Technical University of Moldova, 2022)
    This article presents the synthesis of research activities on the evaluation methodology of the financial system, including its components through the lens of the objective of ensuring sustainable economic growth. The ...

Search DSpace


Browse

My Account