dc.contributor.author | MAFTEI, Vitalie | |
dc.date.accessioned | 2024-11-06T09:34:12Z | |
dc.date.available | 2024-11-06T09:34:12Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | MAFTEI, Vitalie. Inteligenţa artificială în educaţie între determinarea politicilor şi dezvoltarea competenţelor. In: Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor = Technical Scientific Conference of Undergraduate, Master and PhD Students, Universitatea Tehnică a Moldovei, 27-29 martie 2024. Chișinău, 2024, vol. 4, pp. 2466-2473. ISBN 978-9975-64-458-7, ISBN 978-9975-64-462-4 (Vol. 4). | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-9975-64-458-7 | |
dc.identifier.isbn | 978-9975-64-462-4 | |
dc.identifier.uri | http://repository.utm.md/handle/5014/28446 | |
dc.description.abstract | Preocuparea provocărilor inteligenței artificiale față de sfera educațională, în cadrul instituțiilor de învățământ necesită o abordare cu totul una specială ținând cont de modalitatea de obținere și generare a datelor, informației. La momentul de față, ținând cont de avântul acestui instrument și a capacităților sale, extrapolând posibilitatea sa de evoluție, este esențial ca instituțiile politice, de învățământ și altele să fie capabile să identifice, înțeleagă și să abordeze la justa valoare provocările la care suntem supuși, luând în considerare perspectivele și contribuțiile pe care le acordă (introducerea de noi metode, tehnici de învățare, gândire critică, discernământul, practici responsabile, etc). Prin abordarea responsabilă și etică a inteligenței artificiale, instituțiile de învățământ superior vor avea un rol semnificativ în promovarea unei utilizări corespunzătoare și benefice a tehnologiei în folosul elevilor, studenților, comunității sociale, etc. Trebuie să recunoaștem faptul că inteligența artificială în perspectiva sa de transformare a educației este deschisă, dar pe lângă aceasta se impun o serie de preocupări etice, culturale, respectarea drepturilor omului, de autor etc. În acest sens, se ivește necesitatea analizei impactului, a consecințelor asupra studenților, personalului academic și comunității în ansamblu și desigur elaborarea unor politici instituționale care ar reglementa eficient utilizarea inteligenței artificiale, astfel ca aceste sisteme să fie dezvoltate și utilizate în mod responsabil și etic. | en_US |
dc.language.iso | ro | en_US |
dc.publisher | Universitatea Tehnică a Moldovei | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor = Technical Scientific Conference of Undergraduate, Master and PhD Students: Chişinău, 27-29 martie 2024. Vol. 4; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | inteligența artificială | en_US |
dc.subject | educație | en_US |
dc.subject | cod etic | en_US |
dc.subject | metode și tehnici de predare-învățare | en_US |
dc.subject | competențe | en_US |
dc.title | Inteligenţa artificială în educaţie între determinarea politicilor şi dezvoltarea competenţelor | en_US |
dc.type | Article | en_US |
The following license files are associated with this item: