Show simple item record

dc.contributor.author MISHUTIN, A. V.
dc.contributor.author ZAVOLOKA, M. V.
dc.contributor.author KINTIA, L.
dc.date.accessioned 2019-05-07T12:51:12Z
dc.date.available 2019-05-07T12:51:12Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation MISHUTIN, A. V., ZAVOLOKA, M. V., KINTIA, L. Management of cement-concrete road pavement structure. In: Journal of Engineering Science. 2019, vol. 26(1), pp. 91-95. ISSN 2587-3474. eISSN 2587-3482. en_US
dc.identifier.issn 2587-3474
dc.identifier.issn 2587-3482
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/2415
dc.identifier.uri https://www.doi.org/10.5281/zenodo.2649980
dc.description.abstract The aim of the research is to study the effect of operating factors on the pavement and optimize the composition of the modified additive for controlling the structure of concrete. The choice of modifiers for concrete mixtures is mainly made empirically and specifically tied to specific engineering tasks. The specifics of the material work is associated with the unilateral action on the design of the operational load. There are significant gradients of humidity and temperature over the cross section and height of structures. Analysis of the experimental data of the planned experiment made it possible to optimize the composition of the modified additive in order to control the structure to obtain durable concrete. en_US
dc.description.abstract Scopul cercetărilor realizate a constat în studierea influenţei variaţiilor de temperatură și a ciclurilor repetate de îngheţ-dezgheţ, umezirii și uscării, acţiunii sărurilor, presiunii și a acţiunilor dinamice a mijloacelor de transport asupra viabilităţii învelișului rutier. Obiectivele specifice au constat în optimizarea compoziţiei adaosului pentru a regla structura betonului destinat pentru învelișul rutier. Cu acest scop a fost îndeplinit un experiment cu 5 factori. Drept factori pentru îndeplinirea experimentului au fost stabiliţi: consumul de ciment portland; modificatorii proprietăţilor amestecului de beton (reglarea prizei amestecului de beton, adaosul antrenator de aer), fibra polimerică, nisip măcinat. Adaosul complex modificator elaborat (UTB+SP+VV) permite de micșora volumul porilor deschiși și a regla omogenitatea porilor după dimensiunile lor. Datorită adaosului complex elaborat cu conţinut de nisip măcinat (suprafaţa specifică 300 m2/kg) devine posibilă producerea betoanelor cu micropori (λ≤ 0.5) și a betoanelor, armate cu fibră, cu o omogenitate înaltă a porilor (0.7 < α ≤ 1.0). Cercetările îndeplinite au permis de a optimiza componenţa adaosului pentru modificarea proprietăţilor amestecului de beton și a betonului, de a regla structura și de a mări viabilitatea. ro
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Tehnica UTM en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject cement-based concrete en_US
dc.subject concrete mixtures en_US
dc.subject concrete en_US
dc.subject road pavement en_US
dc.subject învelișuri rutiere en_US
dc.subject beton pe bază de ciment en_US
dc.subject amestecuri de beton en_US
dc.subject beton en_US
dc.title Management of cement-concrete road pavement structure en_US
dc.title.alternative Reglarea structurii betonului pe bază de ciment pentru înveliȘul rutier en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account