dc.contributor.author | PLĂMĂDEALĂ, Vasile | |
dc.contributor.author | GOIAN, Vladimir | |
dc.contributor.author | RUSU, Elena | |
dc.date.accessioned | 2023-04-21T10:12:10Z | |
dc.date.available | 2023-04-21T10:12:10Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | PLĂMĂDEALĂ, Vasile, GOIAN, Vladimir, RUSU, Elena. National and international experience regarding development of bicycle infrastructure. In: Journal of Engineering Science. 2023, Vol. 30, Nr. 1, pp. 37-54. ISSN 2587-3474, eISSN 2587-3482. | en_US |
dc.identifier.issn | 2587-3474 | |
dc.identifier.issn | 2587-3482 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.52326/jes.utm.2023.30(1).03 | |
dc.identifier.uri | http://repository.utm.md/handle/5014/22587 | |
dc.description.abstract | Cyclists, together with pedestrians, as traffic participants, are the most vulnerable. Every year in the world over 40000 cyclists die on the roads, which represents approximately 3% of the number of people who died in road accidents. Ensuring the safety, including of these road users, must be part of the basic priorities of any country.The development of bicycle infrastructure brings social, economic and ecological benefits. The article presents a brief description and analysis of state programs in some countries and in Republic of Moldova (the city of Chisinau) regarding the development of cycling in urban road traffic. | en_US |
dc.description.abstract | Bicicliștii împreună cu pietonii, ca participanți la trafic, sunt cei mai vulnerabili. Anual în lume mor pe drumuri peste 40000 de bicicliști, ceea ce reprezintă aproximativ 3% din numărul persoanelor decedate în accidentele rutiere. Asigurarea securității, inclusiv a acestor participanți la trafic, trebuie să facă parte dintre prioritățile de bază ale oricărei țări. Dezvoltarea infrastructurii de biciclete aduce beneficii atât sociale, cât economice și ecologice. Articolul cuprinde o descriere și analiză succintă a programelor de stat în unele țări și în Republica Moldova (orașul Chișinău) privind dezvoltarea ciclismului în traficul rutier urban. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Technical University of Moldova | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Journal of Engineering Science;2023, V. 30, N. 1 | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | bicycle infrastructures | en_US |
dc.subject | road accidents | en_US |
dc.subject | traffic accidents | en_US |
dc.subject | cyclists | en_US |
dc.subject | cycle lanes | en_US |
dc.subject | trafic rutier urban | en_US |
dc.subject | infrastructură pentru ciclism | en_US |
dc.subject | ciclism | en_US |
dc.subject | accidente rutiere | en_US |
dc.subject | bicicliști | en_US |
dc.subject | piste pentru bicicliști | en_US |
dc.title | National and international experience regarding development of bicycle infrastructure | en_US |
dc.title.alternative | Experiența națională și internațională privind dezvoltarea infrastructurii pentru ciclism | en_US |
dc.type | Article | en_US |
The following license files are associated with this item: