dc.contributor | Universitatea Tehnică a Moldovei | |
dc.contributor.author | BOSTAN, Ion | |
dc.contributor.author | DULGHERU, Valeriu | |
dc.contributor.author | FILATOV, Victor | |
dc.date.accessioned | 2021-04-12T10:39:59Z | |
dc.date.available | 2021-04-12T10:39:59Z | |
dc.date.issued | 1996-09-30 | |
dc.identifier.citation | BOSTAN, Ion, DULGHERU, Valeriu, FILATOV, Victor. Mecanism de acţionare a electromobilului. Brevet MD 464, B60K 7/00. Universitatea Tehnică a Moldovei. Nr. depozit: 95-0329. Data depozit: 1995.07.10. Data public.: 1996.09.30. | en_US |
dc.identifier.other | Nr. depozit: 95-0329 | |
dc.identifier.uri | http://www.db.agepi.md/Inventions/details/95-0329 | |
dc.identifier.uri | http://repository.utm.md/handle/5014/14108 | |
dc.description.abstract | Invenţia se referă la construcţia de maşini şi poate fi utilizată în electromobile. Scopul invenţiei constă în reducerea masei şi sporirea fiabilităţii. Mecanismul de acţionare, a electromobilului include un corp 5, în care este amplasat un satelit cu două coroane 6, între coroanele căruia este amplasat un inel 10, pe suprafaţa cilindrică exterioară a căruia este executat un canal sinusoidal 11. Din ambele părţi ale coroanelor satelitului 6 sunt amplasate roţi centrale 12 şi 13, legate respectiv cu corpul 5 şi butucul roţii de rulare 16. Pe suprafaţa interioară a corpului 5 vizavi de canalul sinusoidal cu o singură perioadă 11 sunt amplasaţi piezoconvertizorii 17. La alimentarea piezoconvertizorilor 17 inelul 10 efectuează mişcări de rotaţie şi alternative de translaţie, care se transformă în mişcare de precesie a satelitului 6. Datorită angrenării coroanelor lui cu dinţii roţilor centrale 12 şi 13 ultimele se rotesc cu viteză redusă. Reglarea lentă a vitezei roţilor de rulare se efectuează prin schimbarea frecvenţei oscilaţiilor în piezoconvertizorul 17. | en_US |
dc.description.abstract | The invention relates to the mechanical engineering and may be used in electric motor cars. The aim of the invention consists in mass decreasing and reliability increasing. The electric motor car drive contains a body 5 in which is placed two coronal satellite 6 between the corones of which is located the ring 10 on the external cylindrical surface of which is mounted a sine-formed groove 11. Along the satellite coronae 6 both sides are arranged central wheels 12 and 13 connected correspondingly to the body 5 and running wheel hub 16. On the inner body surface 5 are arranged piesotransducers 17 opposite to the single-period sine groove 11. At the piesotransducers 17 power supply the ring 10 rotates and make a reciprocated movement, which transformed is into the precession satellite 6 movement. The central wheels 12 and 13 rotate with the reduced velocity where the satellite corones 6 engage the dents. The stepless running where velocity regulation is realized by the vibrations frequency change in the piesotransducer 17. | en_US |
dc.language.iso | ro | en_US |
dc.publisher | Agenţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI) | en_US |
dc.rights | Brevet nevalabil. Data expirării brevetului: 2009. 10. 12. | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | invenţii | en_US |
dc.subject | brevete de inventie | en_US |
dc.subject | electromobile | en_US |
dc.subject | electric motor cars | en_US |
dc.subject.classification | IPC: B60K 7/00 (2006.01) | en_US |
dc.title | Mecanism de acţionare a electromobilului | en_US |
dc.type | Patent | en_US |
The following license files are associated with this item: