Abstract:
Siguranţă alimentului reprezintă o calitate intrinsecă a produsului alimentar şi un drept al consumatorului de a utiliza produse sigure pentru consum. Calitatea şi siguranţă alimentelor se bazează pe eforturile celor implicaţi în lanţul complex care include: producţia, procesarea, transportul şi consumul. Siguranţă alimentelor nu poate deveni un fapt real decât dacă ea constituie o responsabilitate a tuturor, de la profesionişti la consumatori.
Obiectivul principal al aplicarii sistemului in circuitul alimentelor consta in eliminarea riscului de contaminare a alimentelor cu substante chimice si contaminarea lor cu microorganisme in masura sa provoace alterari ale produsului.
Pentru îmbunătățirea continuă a calității se utilizeaza asa-numitul PDCA (Cercul lui Deming) care reprezintă succesiunea activitatilor pentru imbunatatire, evidențiind faptul ca este esențial a fi ințelese și evaluate corect consecințele, înainte de a acționa.
Pentru imbunatatirea calitatii serviciilor din restaurantul "GreenWoud" a fost aleasa metoda chestionarului. Metoda chestionarului este o abordare structurata pentru rezolvarea problemelor si imbunatatirea procesului, impune o analiza amanuntita a problemei, a cauzelor potentiale si a solutiilor problemei. Prin această metodă am observat care sunt problemele majore a restaurantului. Aceste probleme vin cu o serie de propuneri în vederea înbunătățirii calității serviciilor.
Calitatea serviciilor furnizate de această organizație este determinată de satisfacția clienților care beneficiază de acesteași rezultă din eficacitatea și eficiența proceselor utilizate pentru a le crea și a le asigura susținerea.
Îmbunătățirea calității se obține prin îmbunătățirea proceselor. Orice activitate sau element al unei lucrări din cadrul unei organizații comportă unul sau mai multe procese.
O imbunatatire a calitatii intr-un context dat nu se poate face decat prin motivarea, formarea si participarea oamenilor implicati in proces.
Pentru a obtine imbunatatiri semnificative ale calitatii este necesar ca eforturile de imbunatatire sa nu se faca pe baza de voluntariat sau in mod accidental. Imbunatatirea calitatii trebuie sa faca parte din munca fiecarui angajat.