Invenţia se referă la mijloacele de diagnosticare a motoarelor cu ardere internă şi poate fi folosită la determinarea stării tehnice a grupului piston-cilindru. Debitmetrul de gaze conţine un corp cilindric (1) cu orificii de intrare (4) şi ieşire (5) a gazelor, dotat cu scară longitudinală (3), un drosel inelar (6), dotat cu scară circulară (7) şi înfiletat pe capul corpului, precum şi un rezervor transparent (13), care comunică cu interiorul corpului. Droselul inelar (6) este executat în formă de capac, unit cu un ax canelat (8), antrenat de un motor electric (11) prin intermediul unui reductor (10) şi al unui ambreiaj electromagnetic (9). Rezervorul (13) este umplut cu lichid transparent, comunică cu corpul printr-un tub (12) şi este traversat de un fascicul de raze de la o sursă de iradiere (14), recepţionat de un fotoreceptor (17), care este conectat în serie la un amplificator de semnale fotoelectrice şi la un bloc de comandă a motorului electric (11) şi a ambreiajului electromagnetic (9).
The invention relates to the internal combustion engine diagnosing means and may be used for determining the technical state of the cylinder-piston group. The gasometer comprises a cylindrical body (1) with gas inlet (4) and outlet (5), equipped with longitudinal scale (3), an annular throttle (6), equipped with a circular scale (7) and screwed onto the body head, as well as a transparent reservoir (13), communicating with the body inside. The annular throttle (6) is made in the form of cover, joined with a splined shaft (8) driven by an electric motor (11) through a reduction gear (10) and an electromagnetic clutch (9). The reservoir (13) is filled with transparent liquid, communicates with the body by a tube (12) and is crossed by a ray bundle from a radiation source (14), received by a photoreceiver (17), connected in series to a photoelectric signal amplifier and to a control unit of the electric motor (11) and of the electromagnetic clutch (9).