Articole ► Conferinţa tehnico-ştiinţifică a colaboratorilor, doctoranzilor şi studenţilor (2010-2017): Recent submissions

  • GANGAN, Andrei; GANGAN, Liliana (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2012)
    Pentru economia Republicii Moldova capătă proporţii considerabile un fenomen social economic cum ar fi migraţia forţei de muncă. În acest articol sunt analizate particularităţile acestui fenomen, cauzele şi consecinţele ...
  • ANDRONACHI, Nadejda; ALBU, Ion; CAPSIZU, Valeriu (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2012)
    Leasing-ul s-a impus în RM, aşa cum a făcut-o peste tot în lume, în primul rând prin simplitate. În conditiile în care mediul concurenţial din ţara noastră devine tot mai aspru, viteza de reacţie a companiilor la schimbările ...
  • MAGLA, Angela (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2012)
    În acest articol autorul cercetează procesul de globalizare a asigurărilor. Sunt evidenţiate tendinţele de dezvoltare în acest domeniu. Se concluzionează că globalizarea este generată de manifestarea a patru importante ...
  • VEREJAN, Nicolae (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2014)
    Cet article représente une étude de l’influence des facteurs de production sur la croissance économique de l’économie de la République de Moldova . Il existe des analyses des taux la croissance économique et l’impact sur ...
  • CEBAN, Victor; MAMALIGA, Vasile; SCUTARI, Mihail (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2014)
    Din păcate, scopurile şi criteriile tradiţionale de apreciere a eficacităţii organizării transporturilor de pasageri reies doar din atingerea unor rezultate finale cantitative. De exemplu, contractele municipale de ...
  • ŢURCAN, Rina; ŢURCAN, Iuliu (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2014)
    Salary is the main source of income for the population in Moldova, directly influencing the level of living of the population and ensuring economic growth of the country. In this article is considered average nominal ...
  • GOIAN, Mariana (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2014)
    Folosit aproape de întreaga comunitate a publicităţii din lume, branding-ul este un concept mult mai cuprinzător decît imaginea, cu care deseori este confundat. Deosebindu-se de numele generic, brandul oferă posibilitatea ...
  • PITUŞCAN, Feodosie (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2014)
    Publicitatea şi promovare prin reclamă este o parte indispensabilă a activităţii de marketing. Aceasta se poate realiza eficient dacă se vor respecta un şir de cerinţe, inclusiv: este definit clar scopul, este selectat ...
  • MUNTEANU, Tatiana (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2014)
    Deşi termenul CRM este asociat cel mai des cu un produs software, abordarea corectă este de a privi CRM ca o strategie de business centrată pe nevoile clientului, pe comunicarea permanentă cu acesta şi pe optimizarea ...
  • BODIU, Elena; CHILDESCU, Valentina (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2014)
    Conţinutul acestui articol descrie într-un mod succint importanţa departamentului de marketing în cadrul unităţii econimice şi va menţiona punctele forte care stau la baza unui sistem eficient al activităţilor de marketing, ...
  • BOGDANOVA, Svetlana (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2014)
    Succesele economice a unui stat sunt determinate de calitatea sistemelor de invatamint, care includ atit servicii cu plata cit si fara plata.Unul din cei mai eficienti factori fiind resursele umane ce prezinta cunostinte, ...
  • СТУКАЛОВА, Татьяна (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2014)
    Одной из важнейших предпосылок экономического роста и развития любого государства, в том числе и Республики Молдова, является стабилизация и рост производства во всех отраслях и на каждом отдельно взятом предприятии. ...
  • CARP, Elena (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2014)
    Lucrarea de faţă îşi propune să abordeze problematica riscului de faliment la nivelul managementului financiar al întreprinderii, prin identificarea potenţialelor surse de risc şi a factorilor de risc ataşaţi unei ...
  • CARP, Elena (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2014)
    În ultimii ani a crescut semnificativ numărul de cazuri de insolvenţă şi faliment, acest fenomen afectând chiar şi firme ce păreau solide şi aveau o reputaţie bună. Astfel, unda de şoc declanşată a atins şi alte întreprinderi ...
  • BULAT, Veronica (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2014)
    The development trends of dental market in Asia-Pacific region are revealed in present paper. There are businesses opportunities for Asian companies by leading industrialized nations are competing on global dental market. ...
  • ПОЛКАНОВА, Алина; СУРДУ, Лидия (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2014)
    Initialtask within the context of project management is the necessity to clarify the concept of the investment project, specifying the criteria its classification. Clarification and correction of the basic principles of ...
  • CHILDESCU, Valentina; POPOVICI, Larisa (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2014)
    Comerţul electronic a încetat să mai fie un vis irealizabil. El are loc acum, iar succesele sunt numeroase şi evidente. Impactul comerţului electronic asupra firmelor şi asupra societăţii va fi deosebit atât ca întindere, ...
  • DOROFEEV, Liuba (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2014)
    Pentru a îmbunătăţi situaţia pe piaţa forţei de muncă din mediul rural este necesar de a asigura o imagine mai atractivă acestor localităţi, ceea ce va contribui la creşterea competivităţii lor. Competitivitatea localităilor ...
  • COJUHARI, Andrei; CAUŞAN, Corina (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2014)
    Una din problemele prioritare ale economiei naţionale este asigurarea ocupării depline a forţei de muncă tinere. Actualmente asupra ocupării forţei de muncă tinere influenţează mai mulţi factori, printre care pot fi ...
  • COJUHARI, Andrei; DOROFEEV, Liuba (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2014)
    Migrarea forţei de muncă a devenit o caracteristică indispensabilă a economiei globale contemporane. În acest proces sunt implicate majoritatea ţărilor lumii. ONU estimează, că la începutul secolului al XXI-lea ponderea ...

Search DSpace


Browse

My Account