IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Aspecte teoretico - practice a procesului de digitalizare în instituțiile de învățământ din Republica Moldova

Show simple item record

dc.contributor.author JITOREANU, Cristina
dc.date.accessioned 2025-10-22T07:39:47Z
dc.date.available 2025-10-22T07:39:47Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation JITOREANU, Cristina. Aspecte teoretico - practice a procesului de digitalizare în instituțiile de învățământ din Republica Moldova. In: Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale = Research, development and innovation from the perspective of global ethics: Conferinţa Știinţifică Internaţională, Ediția a 5-a, Universitatea Tehnică a Moldovei, Chişinău, 17 mai 2024. Chişinău, 2025, pp. 196-199. ISBN 978-9975-64-541-6 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-64-541-6
dc.identifier.uri https://repository.utm.md/handle/5014/33560
dc.description.abstract Într-o lume tot mai conectată digital, educația se adaptează rapid pentru a răspunde nevoilor și cerințelor unei societăți în schimbare constantă. Digitalizarea în școli devine un aspect tot mai primordial în îmbunătățirea procesului educațional și în pregătirea elevilor pentru viitor. Consultând site-ul Ministerului Educației și a Cercetă rii vedem o statistică precum că o bună parte din disciplinele solicitate de către elevi sunt anume cu tentă digitală: IT, Tehnologia Informației și a Comunicațiilor, Proiectarea și dezvoltarea aplicațiilor mobile, Proiectarea și dezvoltarea WEB, Modelarea și imprimarea 3D, Educație pentru media, Administrarea calculatoarelor și a rețelelor, Design grafic. Citând sursa site-ului oficial a ministerului „În cadrul unui sondaj realizat de membrii Consiliului Național al Elevilor, tineri din mai multe instituții de învățământ general și-au expus opinia referitor la orele opționale pe care le studiază la școală. Chestionarul a relevat că elevii sunt interesați de IT, limbi străine, comunicare și dezvoltare personală, ghidare în carieră și în afaceri”, putem afirma că „lumea digitală” deja este o parte din noi acum rămâne de clarificat la ce nivel este această „ eră digitală”, cine se ocupă cu predarea materiei din domeniu dat și care este părerea elevilor cât și a profesorilor despre digitalizarea în masă.” en_US
dc.description.abstract In an increasingly digitally connected world, education is rapidly adapting to meet the needs and demands of a constantly changing society. Digitalization in schools is becoming an increasingly important aspect in improving the educational process and preparing students for the future. Consulting the website of the Ministry of Education and Research, we see statistics that a good part of the subjects requested by students are specifically digital: IT, Information and Communications Technology, Mobile Application Design and Development, WEB Design and Development, 3D Modeling and Printing, Media Education, Computer and Network Administration, Graphic Design. Citing the source of the official website of the ministry, "In a survey conducted by members of the National Council of Students, young people from several general education institutions expressed their opinion regarding the optional classes they study at school. The questionnaire revealed that students are interested in IT, foreign languages, communication and personal development, career and business guidance", we can say that the "digital world" is already a part of us, now it remains to be clarified at what level this "digital era" is, who is in charge of teaching the subject in the given field and what is the opinion of students and teachers about mass digitalization." en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Tehnică a Moldovei en_US
dc.relation.ispartofseries Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale = Research, Innovation and Development from the Perspective of the Global Ethics : Materialele Conferinţei Ştiinţifice cu Participare Internaţională, Ediția a 5-a, 17 mai 2024;
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject digitalizare en_US
dc.subject manual en_US
dc.subject discipline en_US
dc.subject digitalization en_US
dc.subject textbook en_US
dc.subject disciplines en_US
dc.title Aspecte teoretico - practice a procesului de digitalizare în instituțiile de învățământ din Republica Moldova en_US
dc.title.alternative Theoretical-practical aspects of the digitalization process in educational institutions in the Republic of Moldova en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    Materialele Conferinţei Ştiinţifice cu Participare Internaţională, Ediția a 5-a, 17 mai 2024

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account