| dc.contributor.author | GHERMAN, Iuliana | |
| dc.date.accessioned | 2025-10-22T07:33:06Z | |
| dc.date.available | 2025-10-22T07:33:06Z | |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.identifier.citation | GHERMAN, Iuliana. Lecția-video ca metodă eficientă de învăţare în societatea modernă. In: Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale = Research, development and innovation from the perspective of global ethics: Conferinţa Știinţifică Internaţională, Ediția a 5-a, Universitatea Tehnică a Moldovei, Chişinău, 17 mai 2024. Chişinău, 2025, pp. 185-195. ISBN 978-9975-64-541-6 (PDF). | en_US |
| dc.identifier.isbn | 978-9975-64-541-6 | |
| dc.identifier.uri | https://repository.utm.md/handle/5014/33559 | |
| dc.description.abstract | Odată cu dezvoltarea tehnologiilor informaționale și a e-learning-ului, au apărut forme perspectivale ale învățământului la distanță, lecţii video, cursuri video, webinarii. Valoarea și relevanța acestui studiu sunt cauzate și determinate de disponibilitatea generală, popularitatea și varietatea mijloacelor educaționale a lecțiilor video pentru învățământul la distanță, începând din anul 2020. Lecțiile video de instruire îmbină părțile teoretice și practice ale materialului educațional. Lecția video este un format de învățare la distanță unde elevul învață materialul educațional nou folosind un mediu digital, atât în direct, cât și printr-o înregistrare video realizată anterior. Utilizarea lecțiilor video poate extinde semnificativ accesul tuturor cetățenilor la educație de calitate pe tot parcursul vieții. În acest articol, am definit conceptul și semnificația „lecțiilor video”, și, de asemenea, am identificat cele mai comune formate ale lecţiilor, importanța lecțiilor video în educație, avantajele și dezavantajele acestui tip de lecție. Am constatat că există anumite cerințe (componente) pentru crearea materialului video de înaltă calitate. De exemplu, prezența unei unități semnificative, adică o teză cu dovezi, prezența unui scop și obiectivelor clare pentru studiul disciplinei școlare, consistența video structurată, comentarii explicative și expunerea profesorului, divizarea lecţiei video în părți, folosind imagini grafice/diagrame/formule/tabele/ilustrări în același stil, sarcini pentru elevi și reflecție, animație computerizată, echipament tehnic, sunet clar fără interferențe. Pentru implementarea cu succes a instruirii prin lecții video, este important să ținem cont de criteriile de mai sus. Dar este necesară pregătirea profesională a creatorilor conținutului video, cunoștin țele IT (tehnologii informaționale și computerizate), abilităț ile digitale ale profesorilor, cunoștințele despre metode, instrumente și strategii de predare-învăţare, capacitatea de a elabora structura și conținutul materialului educațional pentru lecția video de 15 -20 de minute. Explorând posibilitățile de utilizare a lecțiilor video în ș coală (ciclul gimnazial și liceal), am descoperit că există unele probleme asociate atât cu preferințele elevilor, profesorilor, părinților, cât și cu caracteristicile mentale ale elevilor - motivație, orientare spre valori, concentrarea atenţiei, înţelegerea critică a noului material educational. | en_US |
| dc.description.abstract | Along with the development of information technologies and e-learning, promising forms of distance education appeared: video lessons, video courses, webinars. The value and relevance of this study is caused and determined by the general availability, popularity and variety of educational means of video lessons for distance education, program of the year 2020. Instructional video lessons combine the theoretical and practical parts of the educational material. The video lesson is in distance learning format where the student learns the new educational material using a digital medium, both live and through a previously made video recording. The use of video lessons can significantly expand the access of all citizens to quality lifelong education. In this article, we defined the concept and meaning of "video lessons", and also identified the most common lesson formats, the importance of video lessons in education, the advantages and disadvantages of this type of lesson. We found out that there are certain requirements (components) for the creation of quality video material, for example, the presence of a semantic unit, that is, a thesis with evidence, the presence of a goal and clear tasks of studying the school discipline, the logic of the author's script, a structured video sequence, explanatory comments and the teacher's story, division of educational video on the parties, using of graphic images/schemes/formulas/tables/illustrations in one style, availability of tasks for students and reflections, computer animation, technical equipment, clear sound without interference. For the successful implementation of training by means of video lessons, it is important to consider the criteria listed above. But professional training of video content creators, IT knowledge (of information and computer technologies), digital skills of teachers, knowledge of teaching -learning methods, tools and strategies, ability to develop the structure and content of the educational material for the video lesson of 15 is required - 20 minutes are required. Exploring the possibilities of using video lessons in school (middle and high school cycle), we discovered that there are some problems associated with the preferences of students, teachers, parents, as well as with the mental characteristics of students - motivation, value orientation, concentration of attention, understanding criticism of the new educational material. | en_US |
| dc.language.iso | ro | en_US |
| dc.publisher | Universitatea Tehnică a Moldovei | en_US |
| dc.relation.ispartofseries | Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale = Research, Innovation and Development from the Perspective of the Global Ethics : Materialele Conferinţei Ştiinţifice cu Participare Internaţională, Ediția a 5-a, 17 mai 2024; | |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
| dc.subject | lecție video | en_US |
| dc.subject | mediu de învățare/mediu virtual | en_US |
| dc.subject | e-learning | en_US |
| dc.subject | video lesson | en_US |
| dc.subject | learning environment/virtual environment | en_US |
| dc.subject | components | en_US |
| dc.title | Lecția-video ca metodă eficientă de învăţare în societatea modernă | en_US |
| dc.title.alternative | The video lesson as an efficient learning method in modern society | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
The following license files are associated with this item: