Show simple item record

dc.contributor.author GOGOI, Elena
dc.date.accessioned 2025-10-21T13:23:50Z
dc.date.available 2025-10-21T13:23:50Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation GOGOI, Elena. Empatia, o abordare umanistă în demersul didactic. In: Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale = Research, development and innovation from the perspective of global ethics: Conferinţa Știinţifică Internaţională, Ediția a 5-a, Universitatea Tehnică a Moldovei, Chişinău, 17 mai 2024. Chişinău, 2025, pp. 131-138. ISBN 978-9975-64-541-6 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-64-541-6
dc.identifier.uri https://repository.utm.md/handle/5014/33550
dc.description.abstract Într-o lume definită de digitalizare și transformări sociale accelerate, abordarea empatiei în demersul didactic devine esențială pentru a răspunde nevoilor generației nativilor digitali. Prezenta lucrare explorează modalitățile eficiente de implementare și manifestare a empatiei în practica educațională. Subliniem necesitatea unei abordă ri umaniste în educație, unde empatia, compasiunea și bunătatea devin elemente fundamentale în construirea unor relații autentice între profesori și studenți. Cadrele didactice sunt încurajate să adopte o pedagogie a bunătății ca principiu fundamental al filosofiei lor de predare, contribuind semnificativ la crearea unei experienț e de învățare mai pozitive și mai motivante pentru studenți. Obiectivul principal al acestei lucrări este explorarea rolului empatiei și bunătății în demersul pedagogic. În primă instanță, se prezintă fundamentele conceptuale ale pedagogiei bunătății și se analizează în detaliu conceptul și contextul aplicării acesteia în mediul educațional. Ulterior, sunt examinate influențele acestei abord ări asupra procesului de învățare și a mediului educațional în ansamblu. În încheiere, sunt propuse modalități concrete de manifestare a bunătății, empatiei și compasiunii în practica didactică și se oferă strategii practice pentru implementarea cu succes a acestora în mediul educațional. en_US
dc.description.abstract In a highly digitalized world marked by rapid social transformations, reinforcing empathy into the teaching process becomes essential to meet the needs of the digital native generation. This paper explores effective ways to implement and express empathy in educational practice. It emphasizes the necessity of a humanistic approach to education, where empathy, compassion, and kindness become fundamental elements in building authentic relationships between teachers and students. Educators are encouraged to adopt a pedagogy of kindness as a core principle of their teaching philosophy, significantly contributing to the creation of a more positive and motivating learning experience for students. The main objective of this paper is to explore the role of empathy and kindness during the teaching process. First, the conceptual foundations of the pedagogy of kindness are presented, and the concept and context of its application in the educational environment are analyzed. Then, the influences of this approach on the learning process and the overall educational environment are examined. In conclusion, concrete ways of expressing kindness, empathy, and compassion while teaching are proposed, along with practical strategies for their successful implementation in education. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Tehnică a Moldovei en_US
dc.relation.ispartofseries Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale = Research, Innovation and Development from the Perspective of the Global Ethics : Materialele Conferinţei Ştiinţifice cu Participare Internaţională, Ediția a 5-a, 17 mai 2024;
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject compasiune en_US
dc.subject inspirație en_US
dc.subject încredere en_US
dc.subject compassion en_US
dc.subject inspiration en_US
dc.subject trust en_US
dc.title Empatia, o abordare umanistă în demersul didactic en_US
dc.title.alternative Empathy, a humanistic approach in the teaching process en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    Materialele Conferinţei Ştiinţifice cu Participare Internaţională, Ediția a 5-a, 17 mai 2024

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account