IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Proiectarea unui sector de drum cu amenajarea parcărilor de staționare pentru odihnă

Show simple item record

dc.contributor.advisor PAVĂL, Flavius-Florin
dc.contributor.author IONIȚA, Mihail
dc.date.accessioned 2025-07-05T07:45:02Z
dc.date.available 2025-07-05T07:45:02Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation IONIȚA, Mihail. Proiectarea unui sector de drum cu amenajarea parcărilor de staționare pentru odihnă: proiect de licență: Programul de studiu: 0732.2 – Căi Ferate, Drumuri, Poduri. Cond. şt. PAVĂL Flavius-Florin. Universitatea Tehnică a Moldovei. Chişinău, 2025. en_US
dc.identifier.uri https://repository.utm.md/handle/5014/32539
dc.description Fişierul ataşat conţine: Rezumat, Summary, Cuprins, Introducere, Bibliografie. en_US
dc.description.abstract Lucrarea de față are ca scop proiectarea unui sector de drum expres – parte a traseului M1 Frontiera cu România – Leușeni – Chișinău – Dubăsari – frontiera cu Ucraina – cuprins între km 70+000 și km 74+100, inclusiv amenajarea a două parcări de staționare pentru odihnă, în conformitate cu cerințele normative naționale și europene privind infrastructura de transport. Tema este una de actualitate și importanță strategică, având în vedere integrarea traseului M1 în rețeaua TEN-T și lipsa facilităților auxiliare moderne de-a lungul acestuia, în special a spațiilor de odihnă pentru șoferi. Obiectivele generale ale lucrării au vizat analiza detaliată a amplasamentului, evaluarea stării tehnice existente, studiul intensității traficului rutier, proiectarea geometrică a traseului (plan, profil longitudinal și transversal), proiectarea structurii rutiere corespunzătoare traficului de perspectivă și integrarea funcțională a parcărilor rutiere. en_US
dc.description.abstract The purpose of this thesis is to design a section of expressway – part of the M1 route Romania Border – Leușeni – Chișinău – Dubăsari – Ukraine Border – between km 70+000 and km 74+100, including the development of two rest parking areas, in accordance with national and European technical regulations regarding transport infrastructure. The topic is both current and strategically important, considering the integration of the M1 route into the TEN-T network and the lack of modern auxiliary facilities along this route, especially rest areas for drivers. The general objectives of the project focused on a detailed analysis of the site, assessment of the existing technical condition, study of traffic intensity, geometric road design (horizontal alignment, longitudinal and cross-sectional profiles), structural pavement design suitable for projected traffic, and functional integration of rest areas. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Tehnică a Moldovei en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject drum expres en_US
dc.subject proiectare rutieră en_US
dc.subject parcare en_US
dc.subject siguranţă en_US
dc.subject expressway en_US
dc.subject road design en_US
dc.subject parking en_US
dc.subject safety en_US
dc.title Proiectarea unui sector de drum cu amenajarea parcărilor de staționare pentru odihnă en_US
dc.title.alternative Design of a road section with the arrangement of rest parking areas en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account