| dc.contributor.advisor | MÎNDRESCU, Sergiu | |
| dc.contributor.author | IASABAS, Leonid | |
| dc.date.accessioned | 2025-07-03T11:01:00Z | |
| dc.date.available | 2025-07-03T11:01:00Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.citation | IASABAS, Leonid. Proiect concept al unui club de gaming și e-sports cu zone multifuncționale, or. Chișinău, str. Grigore Ureche, 67. Proiect de licență. Programul de studiu Design interior. Conducător ştiinţific MÎNDRESCU Sergiu. Universitatea Tehnică a Moldovei. Chișinău, 2025. | en_US |
| dc.identifier.uri | https://repository.utm.md/handle/5014/32476 | |
| dc.description | Fişierul ataşat conţine: Adnotare, Annotation, Cодержание, Введение, Библиография | en_US |
| dc.description.abstract | Lumea modernă integrează din ce în ce mai profund tehnologiile digitale în viața cotidiană a omului. Unul dintre cele mai dinamice domenii în acest context este industria jocurilor video și a sporturilor electronice. De la o subcultură de divertisment, e-sportul s-a transformat într-un domeniu profesional deplin, cu turnee internaționale de mare amploare, ligi online și un public larg de participanți și spectatori. În acest sens, devine deosebit de relevantă crearea unor spații specializate care să corespundă nu doar cerințelor funcționale ale jucătorilor, ci și standardelor estetice, tehnologice și ergonomice. Acest proiect de diplomă este dedicat elaborării designului interior al unui club de e-sport, situat pe adresa: mun. Chișinău, str. Grigore Ureche, 67. Conceptul clubului se bazează pe ideea fuziunii dintre spațiul de joc și mediul arhitectural al viitorului – unul tehnologic, adaptiv și orientat către utilizator. Actualitatea temei constă în necesitatea regândirii formatelor spațiilor publice destinate unei audiențe tinere și digitale. Un club de e-sport nu este doar un loc de joacă, ci și o platformă pentru comunicare, învățare, muncă în echipă și desfășurarea evenimentelor. Prin urmare, interiorul său trebuie să reflecte o gamă largă de funcțiuni – de la experiențe individuale de joc până la organizarea de evenimente de masă. Proiectul acoperă diverse zone funcționale – săli de joc, spații VR, zone lounge, cafenea, spații VIP, recepție, precum și spații auxiliare și tehnice. Sarcina principală a fost crearea unei soluții vizuale și conceptuale unitare care să combine tehnologia, ergonomia și impactul emoțional. În lucrare sunt aplicate elemente stilistice ale futurismului și high-tech-ului, subliniind apartenența clubului la cultura digitală. Iluminatul, materialele, grafica și elementele decorative formează o imagine unică, în conformitate cu așteptările publicului-țintă – atât jucători profesioniști, cât și amatori ai divertismentului digital contemporan. Prezentul proiect urmărește formarea unui mediu de nouă generație – un spațiu în care expresivitatea vizuală se îmbină cu funcționalitatea, iar arhitectura devine parte activă a experienței de joc. | en_US |
| dc.description.abstract | The modern world is increasingly integrating digital technologies into everyday human life. One of the most rapidly developing sectors in this environment is the video game and e-sports industry. From a subculture of entertainment, e-sports has evolved into a full-fledged professional field with large-scale international tournaments, online leagues, and a vast audience of participants and spectators. In this context, the creation of specialized spaces that meet not only the functional needs of gamers but also aesthetic, technological, and ergonomic standards becomes particularly relevant. This diploma project is dedicated to the development of an interior design concept for an e-sports club located at: Chișinău, Grigore Ureche Street, 67. The club’s concept is based on the idea of merging gaming space with the architectural environment of the future — one that is technological, adaptive, and user-centered. The project involves the integration of modern multimedia and digital technologies, thoughtful zoning, and the creation of an emotionally immersive visual environment that ensures maximum engagement and comfort. The relevance of the topic lies in the need to rethink the formats of public spaces aimed at a young, digital audience. An e-sports club is not only a place to play but also a platform for communication, learning, teamwork, and hosting events. Therefore, its interior must accommodate a wide range of functions — from individual gaming experiences to the organization of large-scale events. The project encompasses various functional zones — gaming rooms, VR areas, lounge zones, a café, VIP spaces, a reception area, as well as auxiliary and technical rooms. The primary task was to create a unified visual and conceptual solution that combines technology, ergonomics, and emotional impact. The design incorporates stylistic elements of futurism and high-tech, emphasizing the club’s affiliation with digital culture. Lighting, materials, graphics, and decorative elements form a unique identity that aligns with the expectations of the target audience — both professional esports players and enthusiasts of modern digital entertainment. This project aims to create a next-generation environment — a space where visual expressiveness is fused with functionality, and architecture becomes an active part of the gaming experience. | en_US |
| dc.language.iso | ru | en_US |
| dc.publisher | Universitatea Tehnică a Moldovei | en_US |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
| dc.subject | design interior | en_US |
| dc.subject | industrie a jocurilor video | en_US |
| dc.subject | club sportiv | en_US |
| dc.subject | interior design | en_US |
| dc.subject | video game industry | en_US |
| dc.subject | sports club | en_US |
| dc.title | Proiect concept al unui club de gaming și e-sports cu zone multifuncționale, or. Chișinău, str. Grigore Ureche, 67 | en_US |
| dc.type | Thesis | en_US |
The following license files are associated with this item: