| dc.contributor.advisor | CRISTIUC, Elena | |
| dc.contributor.author | CUTIE, Daria | |
| dc.date.accessioned | 2025-07-03T06:44:11Z | |
| dc.date.available | 2025-07-03T06:44:11Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.citation | CUTIE, Daria. Design interior al Liceului Teoretic cu Profil de Arte "Lucian Blaga" din strada Școlii nr.1, orașul Leova. Proiect de licență. Programul de studiu Design interior. Conducător ştiinţific CRISTIUC Elena. Universitatea Tehnică a Moldovei. Chișinău, 2025. | en_US |
| dc.identifier.uri | https://repository.utm.md/handle/5014/32464 | |
| dc.description | Fişierul ataşat conţine: Adnotare, Adnotation, Cuprins, Introducere, Bibliografie | en_US |
| dc.description.abstract | Scopul proiectului de amenajare a Liceului Teoretic cu Profil de Arte “Lucian Blaga” este de a transforma spațiul liceului într-un mediu educațional modern, adaptat cerințelor contemporane pentru învățământ artistic. Prin modernizare, se referă la crearea unor spații specializate și amenajate, preferabil pentru obiectele artistice predate în liceu, precum ataeliere de pictură, sculptură, clase de muzică și săli de expoziții. După replanificarea spațiului și după acțiunele de demolare și montare a perțiilor noi, conform proiectului tehnic s-au obținut la parter 15 zone noi, moderne pentru elevi, care constau din zonele comune, clase de studii și ateliere de creație, sală de expoziție și zone auxiliare administrative. Aceste zone au fost modernizate și adaptate pentru necesitățile atât elevilor cât și a cadrelor didactice. Pentru amenajarea liceului a fost folosit stilul contemporan, cu trasături esențiale de simplitate, funcționalitate, care contribue la crearea unui mediu educațional plăcut, cu toate necesitățile. Au fost luate în considerare factorii precum nivelul necesar de iluminare naturală și artificială pentru clasele de studii, acustica în clasele de muzică, mobilierul ergonomic, destinat pentru fiecare activitate, confortul termic, ventilarea, alejerea materialelor de finisare ecologice. Alejerea materialelor de finiisare pentru liceu a fost o etapă esențială, este necesar de ales materiale durabile, ecologice și usor de întreținut, fără elemente toxice. În stilul contemporan, gama coloristică este una neutră, acestă tendință s-a folosit și pentru proiect. Pentru a deferenția zonele au fost folosite culori accente, albastru, verde, oranj pentru pereți și mobilier. Toate aceste aspecte sunt folosite pentru a crea un spațiu confortabil pentru un elev care va fi prezent în liceu în decursul a mai multor ore pe zi. S-a luat în cosiderare și aspectele social-psihilogice în proiecatrea liceului. Este necesar de a crea un spațiu sigur din toate aspectele sociale, unde fiecare elev va putea găsi ajutor, suținere și înțelegere, unde activitățile atât indivuduale, cît și în grup sunt stimulate. Liceul este această incintă care promovează valorile sociale, cultura tolerantă, empatia și respectarea diversități, un aspect este proiectarea zonelor multifucționale, prevăzute pentru peroane cu dezabilități. Principalul obiectiv al acestiu proiect, nu este doar de a reprezenta o amenajare estetică a liceului, ci dezvoltarea unui spațiu complex, util, care va oferi toate necesitățile pentru un mediu educațional modern și care va sprijină procesul de creație artistică. Expozițiile, evenimetele artistice, concerte muzicale vor favoriza integrarea tinerilor în viața culturală. | en_US |
| dc.description.abstract | The purpose of the project of arranging the Theoretical Lyceum with Art Profile “Lucian Blaga” is to transform the high school space into a modern educational environment, adapted to the contemporary requirements for artistic education. Through modernization, it refers to the creation of specialized and arranged spaces, preferably for artistic objects taught in high school, such as painting, sculpture, music classes and exhibition halls. After the re-planning of the space and after the demolition and mounting of the new partitions, according to the technical project, 15 new, modern areas for pupils were obtained on the ground floor, consisting of common areas, classes of studies and creative workshops, exhibition hall and administrative auxiliary areas. These areas have been modernized and adapted to the needs of both students and teachers. For the high school arrangement, the contemporary style was used, with essential features of simplicity, functionality, which contributes to creating a pleasant educational environment, with all the necessities. Factors such as the required level of natural and artificial lighting for the study classes, acoustics in music classes, ergonomic furniture, intended for each activity, thermal comfort, ventilation, boring of environmentally friendly finishing materials, were taken into account. The choice of finishing materials for high school was an essential stage, it is necessary to choose durable, environmentally friendly and easy -to-maintain materials without toxic elements. In contemporary style, the color range is neutral, this trend was used for the project. To deference the areas were used accent colors, blue, green, orange for walls and furniture. All these aspects are used to create a comfortable space for a student who will be present in high school over the course of several hours a day. The social-psychological aspects were also taken into consideration in designing the high school. It is necessary to create a safe space from all social aspects, where each student will be able to find help, support and understanding, where both individual and group activities are stimulated. The high school is this facility that promotes social values, tolerant culture, empathy and respect for diversity, one aspect is the design of multifucional areas, provided for platforms with disabilities. The main objective of this project is not only to represent an aesthetic arrangement of the high school, but to develop a complex, useful space that will provide all the necessities for a modern educational environment and that will support the artistic creation process. Exhibitions, artistic events, musical concerts will favor the integration of young people in cultural life. | en_US |
| dc.language.iso | ro | en_US |
| dc.publisher | Universitatea Tehnică a Moldovei | en_US |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
| dc.subject | design interior | en_US |
| dc.subject | mediu educațional modern | en_US |
| dc.subject | cerințe social-psihologice | en_US |
| dc.subject | interior design | en_US |
| dc.subject | modern educational environment | en_US |
| dc.subject | social-psychological requirements | en_US |
| dc.title | Design interior al Liceului Teoretic cu Profil de Arte "Lucian Blaga" din strada Școlii nr.1, orașul Leova | en_US |
| dc.type | Thesis | en_US |
The following license files are associated with this item: