Abstract:
Pentru prea mulţi studenți procesul de studii este plin de surprize plăcute și mai puțin satisfăcătoare, datorită faptului că timpul pare a fi împotriva acestora, iar sarcinile de învățare tot se adună, fapt ce provoacă acestuia stres. Un factor intens emoțional este perioada de sesiune, unde tumultul informațional abundă, ceea ce duce la apariţia dificultăţilor de învăţare și scăderea performanţelor. Gestionarea stresului pune studentul în lumină favorabilă prin faptul că acesta stabilește termeni clari pentru fiecare disciplină, tehnici de învățare și un program de studiu. Important pentru student în perioada de sesiune să reușească să controleze stresul cauzat doar de reacţiile noastre la acţiunea mediului înconjurǎtor: cantitatea stresului resimţit depinde doar de natura gândurilor noastre! Micşorarea nivelul de stres poate fi realizat pentru un şir de tehnici propuse de profesionişti, astfel încât procesul de învăţare să fie mai uşor, iar sesiunea să fie privită doar ca o etapă de exercițiu intelectual, unde sunt puse în evidență nivelul de formare a competențelor.