dc.contributor.author | BOSTAN, Ion | |
dc.contributor.author | DULGHERU, Valeriu | |
dc.date.accessioned | 2021-03-23T10:12:41Z | |
dc.date.available | 2021-03-23T10:12:41Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.citation | BOSTAN, Ion, DULGHERU, Valeriu. Aspecte privind elaborarea teoriei angrenajului precesional multiplu şi a tehnologiei moderne de fabricare. In: Buletinul AGIR. 2004, N. 4, pp. 12-16. ISSN 2247-3548. | en_US |
dc.identifier.uri | http://repository.utm.md/handle/5014/13916 | |
dc.description.abstract | Studiul ingineresc complex al triadei angrenaj-tehnologie-transmisie a permis elaborarea unui tip nou de transmisie mecanica – transmisia precesională cu angrenaj multiplu, care din punct de vedere tehnologic, poate fi fabricat utilizând o metodă nouă de prelucrare a roţilor dinţate cu profil convex-concav.. În lucrare, autorii prezintă modelul matematic al angrenajului multiplu. De asemenea, a fost elaborat programul de calculator pentru cercetarea angrenajului. Sunt prezentate domeniile de bază ale utilizării transmisiilor precesionale. Caracterul specific al mişcării sfero-spaţiale (precesionale) face imposibilă utilizarea profilelor evolventice clasice. Acest fapt necesită elaborarea unor profile noi ale dinţilor, adecvate condiţiilor mişcării sfero-spaţiale a roţii satelit, care asigură performanţe înalte transmisiilor precesionale. | en_US |
dc.description.abstract | The complex engineering study of the gear-technology-transmission triad has permitted to elaborate a new type of precessional transmissions with multicouple gear, which, from the technological point of view, can be manufactured via a new method of conical teeth with convex-concave profile processing. The specific character of sphere-spatial (precessional) motions of the precessional transmissions pinion makes impossible the utilisation of teeth classical involute profiles. This fact requires the elaboration of new profiles, adequate to the sphere-spatial motion of pinion which would ensure high performances to the precessional transmission. In this paper, the authors present the mathematic model of the multicouple gear. A computer program for doing this is also elaborated, and the main field of its utilization is described. | en_US |
dc.language.iso | ro | en_US |
dc.publisher | Asociaţia Generală a Inginerilor din România, AGIR | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | angrenaje precesionale multiple | en_US |
dc.subject | transmisii precesionale | en_US |
dc.subject | roţi dinţate | en_US |
dc.subject | modele matematice | en_US |
dc.subject | multiple precessional gears | en_US |
dc.subject | precessional gears | en_US |
dc.subject | precessional transmissions | en_US |
dc.subject | gears | en_US |
dc.subject | mathematical models | en_US |
dc.subject | teeth | en_US |
dc.title | Aspecte privind elaborarea teoriei angrenajului precesional multiplu şi a tehnologiei moderne de fabricare | en_US |
dc.type | Article | en_US |
The following license files are associated with this item: