Show simple item record

dc.contributor.author PECA, Ludmila
dc.contributor.author DUMBRAVEANU, Roza
dc.contributor.author ŢURCANU, Dinu
dc.date.accessioned 2024-11-24T10:32:12Z
dc.date.available 2024-11-24T10:32:12Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation PECA, Ludmila; Roza DUMBRAVEANU and Dinu ŢURCANU. Sustainability of e-learning in higher education = Sustenabilitatea e-learning în învățământul superior. Journal of Social Sciences. 2024, nr 3 (7), pp. 111-129. ISSN 2587-3490, eISSN 2587-3504. en_US
dc.identifier.issn 2587-3490
dc.identifier.issn 2587-3504
dc.identifier.uri https://www.doi.org/10.52326/jss.utm.2024.7(3).07
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/28610
dc.description.abstract The present study examines the sustainability of e-learning strategies integrated into higher education, with a particular focus on computer science disciplines. As part of a pedagogical experiment conducted at the Technical University of Moldova (TUM), 259 students were evaluated post-experimentally to analyze the effectiveness and long-term impact of these strategies on academic performance and the development of professional skills. The results demonstrated that the implementation of the e-learning-centered pedagogical model led to significant improvements in students' cognitive, emotional, and behavioral engagement, thus confirming the sustainability and relevance of these instructional methods. The contribution of this study lies in highlighting the academic and scientific value of effectively integrating e-learning strategies into the university educational process, as well as in formulating well-founded recommendations for optimizing e-learning strategies to meet the current demands of higher education. en_US
dc.description.abstract Studiul de față a examinat sustenabilitatea strategiilor e-learning integrate în învățământul superior, cu un accent particular pe disciplinele informatice. În cadrul unui experiment pedagogic desfășurat la Universitatea Tehnică a Moldovei (UTM), 259 de studenți au fost evaluați post-experimental pentru a analiza eficacitatea și impactul pe termen lung al acestor strategii asupra performanței academice și dezvoltării competențelor profesionale. Rezultatele obținute au demonstrat că implementarea modelului pedagogic centrat pe elearning a condus la îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește implicarea cognitivă, emoțională și comportamentală a studenților, confirmând astfel sustenabilitatea și relevanța acestor metode de instruire. Contribuția acestui studiu constă în evidențierea valorii academice și științifice a integrării eficiente a strategiilor e-leraning în procesul educational universitar, precum și în formularea unor recomandări fundamentate pentru optimizarea strategiilor de e-learning, cu scopul adaptării acestora la cerințele actuale ale educației superioare. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Technical University of Moldova en_US
dc.relation.ispartofseries Journal of Social Sciences;2024, Vol. 7, Nr. 3
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject e-learning en_US
dc.subject sustainability en_US
dc.subject e-learning strategies en_US
dc.subject computer science disciplines en_US
dc.subject pedagogical model en_US
dc.subject post-experimental evaluation en_US
dc.subject academic performance en_US
dc.subject e-learning en_US
dc.subject sustenabilitate en_US
dc.subject strategii e-learning en_US
dc.subject discipline informatice en_US
dc.subject model pedagogic en_US
dc.subject evaluare post-experiment en_US
dc.subject performanță academică en_US
dc.title Sustainability of e-learning in higher education en_US
dc.title.alternative Sustenabilitatea e-learning în învățământul superior en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account