IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Effects of content marketing on customer satisfaction and brand loyalty

Show simple item record

dc.contributor.author BAYDAŞ, Abdulvahap
dc.contributor.author ATA, Serhat
dc.contributor.author COŞKUNER, Mehmet
dc.date.accessioned 2023-08-02T11:28:01Z
dc.date.available 2023-08-02T11:28:01Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation BAYDAŞ, Abdulvahap, ATA, Serhat, COŞKUNER, Mehmet. Effects of content marketing on customer satisfaction and brand loyalty. In: Journal of Social Sciences. 2023, Vol. 6, Nr. 2, pp. 37-46. ISSN 2587-3490, eISSN 2587-3504. en_US
dc.identifier.isbn 2587-3490
dc.identifier.issn 2587-3504
dc.identifier.uri https://doi.org/10.52326/jss.utm.2023.6(2).03
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/23563
dc.description.abstract It is considered that the content marketing strategies implemented by the companies affect the satisfaction of the consumers and their loyalty towards the brand positively or negatively. The aim of this study is to investigate whether the content marketing strategies of the companies have an effect on customer satisfaction and brand loyalty. Within the scope of the research, content marketing was examined from four sub-dimensions, while customer satisfaction and brand loyalty were examined as one-dimensional. As a result of the factor analysis, content marketing was represented in a two-dimensional structure, while customer satisfaction and brand loyalty were represented in a one-dimensional structure. As a result of the regression analysis, it was determined that the interaction and information dimensions, which are the sub-dimensions of content marketing, positively influence customer satisfaction and brand loyalty. en_US
dc.description.abstract Se consideră că strategiile de content marketing implementate de companii afectează pozitiv sau negativ satisfacția consumatorilor și loialitatea acestora față de brand. Scopul acestui studiu este de a investiga dacă strategiile de content marketing ale companiilor manifestă efect asupra satisfacției clienților și loialității mărcii. În cadrul cercetării, content marketingul a fost examinat din patru sub-dimensiuni, în timp ce satisfacția clienților și loialitatea față de marcă au fost examinate ca fiind unidimensionale. Ca urmare a analizei factoriale, marketingul de conținut a fost reprezentat într-o structură bidimensională, în timp ce satisfacția clienților și loialitatea mărcii au fost reprezentate într-o structură unidimensională. În urma analizei de regresie, s-a determinat că dimensiunile de interacțiune și informație, care sunt sub-dimensiuni ale content marketingului, influențează pozitiv satisfacția clienților și loialitatea mărcii. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Technical University of Moldova en_US
dc.relation.ispartofseries Journal of Social Sciences;2023, Vol. 6, Nr. 2
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject consumer behavior en_US
dc.subject customers en_US
dc.subject comportamentul consumatorului en_US
dc.subject consumatori en_US
dc.title Effects of content marketing on customer satisfaction and brand loyalty en_US
dc.title.alternative Efectele content marketingului asupra satisfacției clienților și a loialității mărcii en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account