IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Quality management and its impact on entrepreneurial activity

Show simple item record

dc.contributor.author ȚURCAN, Iuliu
dc.contributor.author ȚURCAN, Rina
dc.date.accessioned 2023-04-20T12:05:07Z
dc.date.available 2023-04-20T12:05:07Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation ȚURCAN, Iuliu, ȚURCAN, Rina. Quality management and its impact on entrepreneurial activity. In: Journal of Social Sciences. 2023, Vol. 6, Nr. 1, pp. 16-24. ISSN 2587-3490, eISSN 2587-3504. en_US
dc.identifier.issn 2587-3490
dc.identifier.issn 2587-3504
dc.identifier.uri https://doi.org/10.52326/jss.utm.2023.06(1).02
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/22556
dc.description.abstract Quality plays a key role in entrepreneurial activity. To become a successful entrepreneur, quality must be put at the forefront of the company's strategic objectives. Quality management can influence different domains of entrepreneurship by improving product quality, customer satisfaction, operational efficiency, and overall financial performance. Product quality is crucial to a company's reputation and success. It is achieved by understanding the market, providing excellent customer service, knowing the customer base, focusing on design, and establishing a quality management system. Measuring product quality can be done by using data regarding defects, and product quality inspections can ensure that products meet pre-specified standards. Finally, every great product possesses some common qualities that contribute to solving our problems and contributing to our daily lives. Quality management can help companies identify and reduce unnecessary costs by eliminating defects and other problems. By implementing quality control measures and continuously improving quality, businesses can achieve increased competitiveness, customer satisfaction and growth, while also contributing to the wider community and environment. en_US
dc.description.abstract Calitatea joacă un rol esențial în activitatea antreprenorială. Pentru a deveni un antreprenor de succes, calitatea trebuie să fie pusă pe prim plan în obiectivele strategice ale companiei. Managementul calității poate influența diferite domenii ale antreprenorialului prin îmbunătățirea calității produselor, satisfacției clienților, eficienței operaționale și performanței financiare globale. Calitatea produselor este crucială pentru reputația și succesul unei companii. Ea se obține prin cercetarea pieței, prin furnizarea de servicii excelente pentru clienți, prin cunoașterea bazei de clienți, prin concentrarea asupra design-ului și prin stabilirea unui sistem de management al calității. Măsurarea calității produselor se poate face prin utilizarea datelor referitoare la defecte, iar inspecțiile calității produselor pot asigura faptul că produsele corespund standardelor prestabilite. În cele din urmă, fiecare produs excelent posedă câteva calități comune care contribuie la rezolvarea problemelor noastre și contribuie la viața noastră de zi cu zi. Managementul calității poate ajuta companiile să identifice și să reducă costurile inutile prin eliminarea defectelor și altor probleme. Prin punerea în aplicare a măsurilor de control al calității și îmbunătățirea continuă a calității, întreprinderile pot obține o competitivitate sporită, creșterea satisfacției clienților și o dezvoltare economică, contribuind în același timp la comunitate și la mediul înconjurător în general. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Technical University of Moldova en_US
dc.relation.ispartofseries Journal of Social Sciences;2023, V. 6, N. 1
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject management quality en_US
dc.subject entrepreneurship en_US
dc.subject managementul calității en_US
dc.subject antreprenoriat en_US
dc.title Quality management and its impact on entrepreneurial activity en_US
dc.title.alternative Managementul calității și impactul acestuia asupra activității antreprenoriale en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account