Show simple item record

dc.contributor.author SAVVA, Marianna
dc.date.accessioned 2022-10-17T10:11:06Z
dc.date.available 2022-10-17T10:11:06Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation SAVVA, Marianna. Pupils attitude towards didactic career. In: Journal of Social Sciences. 2022, V. 5, N. 3, pp. 180-187. ISSN 2587-3490, eISSN 2587-3504. en_US
dc.identifier.issn 2587-3490
dc.identifier.issn 2587-3504
dc.identifier.uri https://doi.org/10.52326/jss.utm.2022.5(3).14
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/21539
dc.description.abstract In this article we present the results of a stage within a pedagogical experiment on improving the attitude of high school students towards the teaching career. Being a fairly current topic, but also quite complicated, based on the fact that it is a long process and it is difficult in a short period of time to form positive attitudes towards an activity, but this is not impossible. The attitude of the pupils towards the teaching career can be different, depending on many factors, from which its external manifestation in the form of opinion or actions, can be unstable and be different from each other. We assume that capitalizing on a model of guiding pupils in the teaching career would have a positive impact on the level of attitude of pupils towards the teaching profession. In this regard, in this article we mention the tools that have been applied in this regard, and have demonstrated their effectiveness with positive comparative values. en_US
dc.description.abstract În acest articol prezentăm rezultatele unei etape din cadrul unui experiment pedagogic privind îmbunătățirea atitudinii liceenilor față de cariera didactică. Fiind un subiect destul de actual, dar și suficient de complicat, reieșind din faptul că este un proces de durată și este dificil într-o perioadă scurtă de timp ca să formezi atitudini pozitive față de o activitate, dar, acest lucru nu este și imposibil. Atitudinea elevilor față de cariera didactă poate fi diferită, în dependență de foarte mulți factori, de aceia manifestarea ei exterioară sub formă de opinie sau acțiune, poate fi instabilă și să fie diferită una de cealaltă. Presupunem că valorificarea unui model de ghidare al elevilor în cariera didactică ar avea impact pozitiv asupra nivelului atitudinii elevilor față de profesia didactică. În acest sens, în acest articol menționăm despre instrumentele care au fost aplicate în acest sens, și și-au demonstrat eficiența obținând valențe comparative pozitive. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Technical University of Moldova en_US
dc.relation.ispartofseries Journal of Social Sciences;2022, V. 5, N. 3
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject teaching career en_US
dc.subject carieră didactică en_US
dc.title Pupils attitude towards didactic career en_US
dc.title.alternative Atitudinea elevilor față de cariera didactică en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account