IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

The analysis of students opinion about the teachers skills using supervised learning

Show simple item record

dc.contributor.author PENTIU, Stefan-Gheorghe
dc.contributor.author BILIUS, Laura-Bianca
dc.date.accessioned 2022-03-10T07:11:38Z
dc.date.available 2022-03-10T07:11:38Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation PENTIU, Stefan-Gheorghe, BILIUS, Laura-Bianca. The analysis of students opinion about the teachers skills using supervised learning. In: Journal of Social Sciences. 2022, V. 5, N. 1, pp. 6-12. ISSN 2587-3490, eISSN 2587-3504. en_US
dc.identifier.issn 2587-3490
dc.identifier.issn 2587-3504
dc.identifier.uri https://doi.org/10.52326/jss.utm.2022.5(1).01
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/19543
dc.description.abstract The system for biannual teachers’ evaluation made by students, acquires a large amount of information that becomes difficult to be analyzed by a manager. It is true that delivers a final score, but it is calculated based only on the answers to the questions with several pre-defined answer options. In their questionnaire, there are also open questions in which students can express themselves freely. These answers contain valuable information, but an educational manager needs a long time to read them all individually. In this paper is proposed an automatic module for interpreting the answers. The module will report to the educational manager only the answers that need to be analyzed. The module uses natural language processing techniques, and supervised machine learning for selecting the answers to be analyzed in a certain context. en_US
dc.description.abstract Sistemul de evaluare semestrială a cadrelor didactice realizat de studenți dobândește o cantitate mare de informații, care devine greu de analizat de către un manager. Este adevărat, că oferă un punctaj final, dar se calculează doar pe baza răspunsurilor la întrebările cu mai multe opțiuni de răspuns predefinite. În chestionar există și întrebări deschise, în care elevii se pot exprima liber. Aceste răspunsuri conțin informații prețioase, dar un manager educațional are nevoie de mult timp pentru a le citi pe toate individual. În această lucrare este propus un modul automat de interpretare a răspunsurilor. Modulul va raporta managerului educațional doar răspunsurile care trebuie analizate. Modulul utilizează tehnici de procesare a limbajului natural și învățarea automată supravegheată pentru selectarea răspunsurilor care urmează să fie analizate într-un anumit context. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Technical University of Moldova en_US
dc.relation.ispartofseries Journal of Social Sciences;2022, V. 5, N. 1
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject educational management en_US
dc.subject machine learning en_US
dc.subject supervised learning en_US
dc.subject learning en_US
dc.subject natural language processing en_US
dc.subject management educațional en_US
dc.subject învățare automată en_US
dc.subject învăţare supravegheată en_US
dc.subject limbaj natural en_US
dc.title The analysis of students opinion about the teachers skills using supervised learning en_US
dc.title.alternative Analiza opiniilor studenților despre abilitățile profesorilor care utilizează învățarea supravegheată en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account