IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Thinking development and cultural awareness of students through literature

Show simple item record

dc.contributor.author LĂZĂRESCU, Adriana
dc.date.accessioned 2021-09-29T07:40:23Z
dc.date.available 2021-09-29T07:40:23Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation LĂZĂRESCU, Adriana. Thinking development and cultural awareness of students through literature = Desarrollar el pensamiento y aumentar la conciencia cultural de los estudiantes a través de la literatura. In: Journal of Social Sciences. 2021, V. 4, N. 2, pp. 89-97. ISSN 2587-3490, eISSN 2587-3504. en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.52326/jss.utm.2021.4(3).10
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/17494
dc.description.abstract The purpose of present research is to emphasize the way in which literature contributes to the needs of new students in their social interaction. The key factors that we focused on span the entire scope of studying a foreign language through literature. Thus, the methods we suggest for this refer to: motivating students to read, using poems, creating a play in class, using dramatic texts and narratives. It has been constantly recognized that the new European context influences the new generation of students in their way of perceiving the world with everything this implies. Spanish classes are essential in the process of shaping the character of a young person as a social person. The development of thinking and cultural awareness can be achieved through the use of an appropriate methodology, in addition to addressing all fields of a foreign language: pronunciation, literature, speaking, listening, reading, vocabulary, written comprehension and a variety of means. en_US
dc.description.abstract Scopul cercetării este de a sublinia modul în care literatura contribuie la dezvoltatarea interacțiunii sociale a studenților. Factorii cheie pe care ne-am concentrat acoperă întregul domeniu al studierii unei limbi străine prin literatură. Astfel, metodele pe care le sugerăm pentru aceasta se referă la: motivarea cursanților să-și sporească abilitățile de înțelegere a mesajului textelor citite, folosirea poeziilor autentice în predare, crearea unei piese de teatru în clasă, utilizarea textelor dramatice și a narațiunilor. S-a recunoscut în mod constant că noul context european influențează noua generație de studenți în modul lor de a percepe lumea cu tot ceea ce implică acest lucru. Cursurile de spaniolă sunt esențiale în procesul de modelare a caracterului unui tânăr ca persoană socială. Dezvoltarea gândirii și conștientizarea culturală pot fi realizate prin utilizarea unei metodologii adecvate, pe lângă abordarea tuturor domeniilor unei limbi străine: pronunție, literatură, vorbire, ascultare, citire, vocabular, înțelegere scrisă și o varietate de alte mijloace. en_US
dc.language.iso es en_US
dc.publisher Technical University of Moldova en_US
dc.relation.ispartofseries Journal of Social Sciences;2021, V. 4, N. 3
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject literature en_US
dc.subject teaching foreign languages en_US
dc.subject literatură en_US
dc.subject predarea limbilor străine en_US
dc.title Thinking development and cultural awareness of students through literature en_US
dc.title.alternative Desarrollar el pensamiento y aumentar la conciencia cultural de los estudiantes a través de la literatura en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account