IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Advancing sustainable development through environmental commitment of apparel producers

Show simple item record

dc.contributor.author GHEORGHIŢA, Maria
dc.contributor.author OBERŞT, Ala
dc.date.accessioned 2021-04-08T15:15:22Z
dc.date.available 2021-04-08T15:15:22Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation GHEORGHIŢA, Maria, OBERŞT, Ala. Advancing sustainable development through environmental commitment of apparel producers. In: Journal of Social Sciences. 2021, V. 1 (IV), pp. 47-57. ISSN 2587-3490, eISSN 2587-3504. en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.52326/jss.utm.2021.4(1).06
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/14057
dc.description.abstract The sustainability of the enterprise seen in contemporary society is based on the assumption that the economy and the environment must be reconciled and connected through a new and complex approach. In a similar perspective, this article reflects the activity of apparel producers from the Republic of Moldova, mainly oriented towards foreign markets. Thus, the development models of apparel producers must focus on the integration of environmental aspects, based on sustainable growth. In this article, the authors propose to empower producers to adopt the environmental commitment by establishing environmental policy and strategies within an environmental management system. Therefore, these commitments should among the priorities of long-term development business strategies to ensure increased efficiency, nature protection and the achievement of sustainability goals. Environmental actions are essential in creating the image of a responsible producer concerned with the quality of life of future generations. en_US
dc.description.abstract Sustenabilitatea întreprinderii privită în societatea contemporană este fundamentată pe asumpția că economia și mediul trebuie reconciliate și unite printr-o abordare nouă și complexă. Într-o abordare similară, în prezentul articol se reflectă activitatea întreprinderilor de fabricare a articolelor de îmbrăcăminte din Republica Moldova orientate preponderent spre piețele externe. În consecință, modelele de dezvoltare a întreprinderilor de confecții trebuie focusate pe integrarea aspectelor de mediu în afacerile realizate, bazat pe creșterea sustenabilă. În prezentul articol autorii propun responsabilizarea producătorilor prin asumarea angajamentului de mediu prin stabilirea politicilor și strategiilor de protecție a mediului și aplicarea acestora în cadrul unui sistem de management al mediului. Prin urmare, aceste angajamente trebuie să se regăsească printre prioritățile strategiilor de dezvoltare pe termen lung astfel încât să se asigure creșterea eficienței, protejarea naturii și îndeplinirea dezideratelor de sustenabilitate. Acțiunile ecologiste sunt esențiale în crearea imaginii de producător responsabil preocupat de calitatea vieții generațiilor viitoare. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Technical University of Moldova en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject sustainability en_US
dc.subject wearing apparel manufacturers en_US
dc.subject environment en_US
dc.subject environmental management en_US
dc.subject corporate ecology en_US
dc.subject ecology en_US
dc.subject sustenabilitate en_US
dc.subject întreprinderi de fabricare a îmbrăcămintei en_US
dc.subject mediu înconjurător en_US
dc.subject managementul de mediu en_US
dc.subject ecologism corporatist en_US
dc.title Advancing sustainable development through environmental commitment of apparel producers en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account