IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Cultura emoțională a bibliotecarului din perspectiva dezvoltării profesionale

Show simple item record

dc.contributor.author ZAVTUR, Natalia
dc.date.accessioned 2020-10-16T12:07:21Z
dc.date.available 2020-10-16T12:07:21Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation ZAVTUR, Natalia. Cultura emoțională a bibliotecarului din perspectiva dezvoltării profesionale. In: Integrare prin cercetare și inovare.Ştiinţe socioumanistice. Vol.1, 28-29 septembrie 2016, Chișinău. Chisinau, 2016, pp. 288-291. ISBN 978-9975-71-812-7. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-71-812-7
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/10771
dc.description.abstract Începând cu a doua jumătate a anilor `90, dezvoltarea profesională a specialiștilor de bibliotecă în Republica Moldova, ca formă și conținut, s-a îmbunătățit sensibil. Prin instituționalizarea formării profesionale continue, pregătirii formatorilor, diversificării acțiunilor de învățare au fost dobândite cunoștințe solide, care, fiind transpuse în în plus pentru abordarea tematicii culturii emoționale în dezvoltarea profesională. În pedagogie, competențele emoționale sunt clar definite. În primul rând, profesia bibliotecarului ține de domeniul culturii, bibliotecile fiind în esență instituții de cultură. Aceasta presupune ca transferul de cultură să se producă integral, incluzând cultura emoțiilor, cultura înțelegerii, cultura limbajului, cultura vorbirii etc. În al doilea rând, profesia bibliotecarului este o profesie umanistă. Principiul umanismului, prin care omul este recunoscut ca valoare supremă, stă la baza Codului etic al bibliotecarului din Republica Moldova. Profesioniștii de bibliotecă se obligă să promoveze valorile general-umane, dar și să le demonstreze în practică, dezvoltând relații favorabile interacțiunii cu utilizatorii, partenerii, colegii. Acestea din urmă implică neapărat emoționalitatea, fiindcă la nivelul ei se decide dacă relația este binevenită sa nu, dacă este plăcută sau neplăcută, dacă aduce satisfacție sau insatisfacție. În al treilea rând, profesia bibliotecarului este una de comunicare, dimensiune în cea mai mare măsură dominată de emoții. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Moldova en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject biblioteci en_US
dc.subject bibliotecari en_US
dc.title Cultura emoțională a bibliotecarului din perspectiva dezvoltării profesionale en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account