DSpace Repository

Design interior al unui Centru de limbi străine din str. Columna nr. 170, or. Chişinău

Show simple item record

dc.contributor.advisor INCULEȚ, Tatiana
dc.contributor.author SÎRBU, Valeria
dc.date.accessioned 2025-07-04T08:23:21Z
dc.date.available 2025-07-04T08:23:21Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation SÎRBU, Valeria. Design interior al unui Centru de limbi străine din str. Columna nr. 170, or. Chişinău. Proiect de licență. Programul de studiu Design interior. Conducător ştiinţific INCULEȚ Tatiana. Universitatea Tehnică a Moldovei. Chișinău, 2025. en_US
dc.identifier.uri https://repository.utm.md/handle/5014/32503
dc.description Fişierul ataşat conţine: Adnotare, Adnotation, Cuprins, Introducere, Bibliografie en_US
dc.description.abstract Lucrarea de licență are ca temă proiectarea interioară a unui Centru de limbi străine amplasat în zona centrală a municipiului Chișinău, pe strada Columna 170. Inițiativa acestui proiect pornește de la necesitatea creării unui spațiu educațional modern și bine echipat, destinat învățării limbilor străine de către persoane de toate vârstele. Scopul general este de a oferi un mediu atractiv, confortabil și funcțional, care să susțină atât procesul de învățare, cât și integrarea culturală și profesională a cursanților. Clădirea analizată este compusă din două niveluri – parter și etaj –, fiecare nivel având o structură funcțională clar definită. La parter sunt amplasate spațiile de primire și socializare: recepția, zona de așteptare, oficii, grupuri sanitare și o sală de conferințe. Etajul este destinat activităților educaționale propriu-zise, incluzând săli de studii, sală multifuncțională și spații pentru întrevederi. Organizarea spațială are la bază principiile ergonomiei, accesibilității și adaptabilității la diverse activități didactice. Designul interior propus este inspirat din stilul modern, caracterizat prin linii clare, forme simple, materiale naturale și accent pe funcționalitate. Paleta cromatică include tonuri neutre – alb, gri, bej – combinate cu accente portocalii, menite să stimuleze atenția și comunicarea. Finisajele utilizate (micro ciment, panouri din lemn, sticlă securizată) sunt durabile și ușor de întreținut, contribuind la o atmosferă plăcută și profesională. Mobilierul este ergonomic, modular și adaptat nevoilor cursanților de diferite vârste, iar sistemele de iluminat (LED-uri încastrate, corpuri suspendate, spoturi reglabile) asigură confort vizual optim. Proiectul integrează și cerințe de ordin social și psihologic: siguranță, confort emoțional, stimularea colaborării și respectarea diversității. Un rol esențial îl joacă și elementele de decor, care includ plante naturale, mobilier textil în nuanțe calde și obiecte de design discret, contribuind la o atmosferă calmă și motivantă. În concluzie, acest proiect propune o soluție completă de amenajare interioară a unui centru educațional modern, care pune accent pe accesibilitate, funcționalitate, estetica contemporană și starea de bine a utilizatorilor. Centrul devine astfel un spațiu viu și prietenos, perfect adaptat cerințelor educației moderne într-un oraș dinamic și multicultural precum Chișinăul. en_US
dc.description.abstract This bachelor’s thesis focuses on the interior design of a Foreign Language Center located in the central area of Chișinău, on Columna Street no. 170. The project addresses the need to create a modern, well-equipped educational space dedicated to language learning for people of all ages. Its main objective is to provide an attractive, comfortable, and functional environment that supports both the educational process and the cultural and professional integration of learners. The building comprises two levels – ground floor and first floor – each with clearly defined functional zones. The ground floor accommodates public and social spaces such as the reception area, waiting zone, offices, restrooms, and a conference room. The upper floor is dedicated to educational activities and includes classrooms, a multifunctional hall, and meeting rooms. The spatial layout is based on principles of ergonomics, accessibility, and flexibility to support various types of teaching and learning activities. The proposed interior design is inspired by the modern style, characterized by clean lines, simple geometric shapes, natural materials, and a focus on functionality. The color palette features neutral tones – white, grey, beige – combined with vibrant orange accents to stimulate attention and communication. The finishing materials (microcement flooring, wooden wall panels, tempered glass partitions) are durable and easy to maintain, contributing to a clean and professional atmosphere. Furniture is ergonomic, modular, and adapted to the needs of learners of different ages, while the lighting system (recessed LED lights, pendant fixtures, adjustable spotlights) ensures optimal visual comfort. The project also incorporates social and psychological requirements, including safety, emotional comfort, collaborative interaction, and inclusiveness. Decorative elements such as natural plants, warm-toned textile furniture, and minimalist design accessories play a key role in creating a calm and motivating atmosphere. In conclusion, this project offers a comprehensive interior design solution for a modern educational center, emphasizing accessibility, functionality, contemporary aesthetics, and user well-being. The center becomes a vibrant, welcoming space, ideally suited to the demands of modern education in a dynamic and multicultural urban environment like Chișinău. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Tehnică a Moldovei en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject design interior en_US
dc.subject spațiu educațional modern en_US
dc.subject mobilier ergonomic en_US
dc.subject interior design en_US
dc.subject modern educational space en_US
dc.subject ergonomic furniture en_US
dc.title Design interior al unui Centru de limbi străine din str. Columna nr. 170, or. Chişinău en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account