DSpace Repository

Typology of university written productions

Show simple item record

dc.contributor.author UNGUREANU, Ludmila
dc.date.accessioned 2020-06-24T10:11:59Z
dc.date.available 2020-06-24T10:11:59Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation UNGUREANU, Ludmila. Typology of university written productions. In: Journal of Social Sciences. 2020, Vol. 3(2), pp. 63-67. ISSN 2587-3490. eSSN 2587-3504. en_US
dc.identifier.issn 2587-3490
dc.identifier.issn 2587-3504
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.3871389
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/8999
dc.description.abstract This research has been inspired by an AOF (Academic Objective French) content detailed analysis, as part of a broader issue, which is the contribution of foreign language (French) teaching/studying within students’ academic integration process.The proper acknowledging and understanding of the foreign language cultural dimension makes the educational actors temptation to bring the concept of linguistic forming closer to that of academic competences forming as a whole more acceptable. In this context, the author wonders what would be the tools to enforce lectures assimilation and to enhance academic performance, making a case for the role of written academic production, as it evolves and transforms across the advancement on the academic path. Initially, it implies the lectures’ content restitution, evolving towards commentaries and syntheses, turning eventually into professional writings based on surveys study cases. en_US
dc.description.abstract Studiul este inspirat de o analiză minuţioasă a conţinutului FOU (franceza cu obiectiv universitar), înscriindu-se într-o problematică mai largă, și anume, aportul predării/învăţării limbii străine (franceza) în procesul de integrare a studenţilor în învăţământul superior. Pornind de la dimensiunea culturală a limbii străine, poate fi acceptată tentaţia actorilor din domeniul educaţiei de a deplasa conceptul de formare lingvistică spre cel de formare a competenţelor universitare în ansamblu. În acest context, autoarea se întreabă care ar fi mijloacele de optimizare a recepţionării cursurilor și a măririi performanţei universitare, oprindu-se asupra rolului producţiei scrise universitare. Aceasta din urmă evoluează odată cu avansarea parcursului universitar, având iniţial un caracter bazat pe restituirea conţinutului cursurilor, evoluând spre realizarea de comentarii și sinteze, ajungând, în cele din urmă, la scrieri cu caracter profesional emanate din cercetarea studiilor de caz. ro
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Tehnica UTM en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject teaching French en_US
dc.subject French language en_US
dc.subject predarea limbii franceze en_US
dc.subject limba franceză en_US
dc.title Typology of university written productions en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account