Domeniul de studiu al tezei îl constituie aspectele teoretice și aplicative al competitivității în condiții de concurență a întreprinderii S.R.L. ,,DAAC Autosport” care activează în industria de comerț cu autovehicule ușoare. Scopul cercetării: reprezintă întreprinderea S.R.L. ,,DAAC Autosport”. Scopul de bază: presupune analiza mediului concurențial al companiei S.R.L. ,,DAAC Autosport” în vederea sporirii competitivității. În cadrul tezei au fost utilizate metodele generale de prelucrare și sistematizare, precum: metoda statistică de prelucrare a datelor, analiză, sinteză, analiza SWOT etc. Obiectivele generale constau în: definirea conceptului de competitivitate a întreprinderii, evaluarea gradului de competitivitate a întreprinderii în raport cu concurenții acestea, diagnosticarea activității de marketing în cadrul întreprinderii analizate; identificarea punctelor slabe a competitivității întreprinderii și propunerea strategiilor eficiente în vederea sporirii competitivității întreprinderii. Structura acestei teze este alcătuită din introducere, trei capitole, concluzii, bibliografie și anexe. În primul capitol este prezentat în linii generale abordările teoretico-metodologice privind noțiunea de concurență, funcțiile concurenței, metode de analiză a mediului concurențial și conceptul de competitivitate. Capitolul doi reflectă partea analitică unde a fost prezentată analiza sectorului, caracteristica întreprinderii, analiza mediului concurențial, analiza diagnostică a funcțiunii comerciale, analiza diagnostică a funcțiunii de personal a întreprinderii și analiza swot pentru analizarea acestor rezultate. În capitolul trei, au fost stabilite direcțiile de sporire a competitivității prin elaborarea și implementarea strategiilor eficiente în vederea sporirii a competitivității întreprinderii S.R.L. ,,DAAC Autosport”, în urma implementării măsurilor recomandate de autor.
The field of study of the thesis is the theoretical and applied aspects of the competitiveness under competitive conditions of the enterprise S.R.L. "DAAC Autosport" which operates in the light vehicle trade industry. The purpose of the research: represents the company S.R.L. "DAAC Autosport". The basic purpose: involves the analysis of the competitive environment of the S.R.L.
company. "DAAC Autosport" in order to increase competitiveness. In the framework of the thesis, the general methods of processing and systematization were used, such as: the statistical method of data processing, analysis, synthesis, SWOT analysis, etc. The general objectives: consist of: defining the concept of enterprise competitiveness, evaluating the degree of competitiveness of the enterprise in relation to its competitors, diagnosing the marketing activity within the analyzed enterprise; identifying the weak points of the company's competitiveness and proposing effective strategies to increase the company's competitiveness. In the first chapter the theoretical-methodological approaches regarding the notion of competition, the functions of competition, methods of analyzing the competitive environment and the concept of competitiveness are presented in general terms. Chapter two reflects the analytical part where the analysis of the sector, the characteristic of the enterprise, the analysis of the competitive environment, the diagnostic analysis of the commercial function, the diagnostic analysis of the personnel function of the enterprise and the swot analysis to analyze these results were presented. In the third chapter, the directions for increasing competitiveness were established by developing and implementing effective strategies in order to increase the competitiveness of the company S.R.L. "DAAC Autosport", following the implementation of the measures recommended by the author.