Problematica studiului: Reese din baza teoretică insuficientă privitor competitivitatea întreprinderilor prestatoare de servicii contabile și a recomandărilor cu privire la creșterea competitivității acestor întreprinderi. Scopul lucrarii: Scopul acestei lucrări constă în analiza prezentarea conceptul de competitivitate, a metodelor de evaluare a nivelului de competitivitate a serviciilor și propunerea noilor strategii in vederea îmbunătățirii competitivității întreprinderii pe viitor. Obiectivele lucrării: Pentru atingerea scopului pripus au fost formulate și realizate următoarele obiectivele: Prezentarea conceptului de strategie; Definire conceptului ce competitivitate; Descrierea metodelor de evaluare a competitivității; Analiza diagnostico-financiara a întreprinderii supusă cercetării; Evaluarea gradului de competitivitate la întreprinderea analizată; Propunerea noilor strategii pentru creșterea competitivității întreprinderii. Metodele aplicate la realizarea cercetării. Metodologia utilizată se bazează pe o varietate de metode de cercetare cum ar fi inducția și deducția, analiza și sinteza care au fost utilizate în capitolul teoretic al tezei, analiza comparativă a stat la baza realizării analizei diferitor indicatori economico-financiari ai întreprinderii studiate. De asemenea acolo unde a fost necesar s-a apelat la metodele cantitative și calitative. Rezultatele concrete obținute. A fost analizată baza teoretico-metodologică a conceptului de competitivitate, au fost prezentate diferite metode de evaluare a competitivității, precum si strategiile de creștere a competitivității. De asemenea a fost efectuată analiza activității economico-financiare a întreprinderii, a fost evaluat nivelul de competitivitate și prezentate diferite direcții de creștere a acompetitivității.
The problem of the study: It emerges from the insufficient theoretical basis regarding the competitiveness of the companies providing accounting services and the recommendations regarding the increase of the competitiveness of these companies. The purpose of the paper: The purpose of this paper is to analyze the presentation of the concept of competitiveness, the methods of evaluating the level of competitiveness of services and the proposal of new strategies in order to improve the competitiveness of the enterprise in the future. Objectives of the work:To achieve the intended goal, the following objectives were formulated and achieved: Presentation of the strategy concept; Definition of the concept of competitiveness; Description of competitiveness assessment methods; Diagnostic-financial analysis of the company under investigation; Evaluation of the degree of competitiveness of the analyzed enterprise; Proposing new strategies to increase the company's competitiveness. The methods applied to the research. The methodology used is based on a variety of research methods such as induction and deduction, analysis and synthesis that were used in the theoretical chapter of the thesis, the comparative analysis was the basis for the analysis of various economic and financial indicators of the studied enterprise. Also, where necessary, quantitative and qualitative methods were used. Concrete results obtained. The theoretical-methodological basis of the concept of competitiveness was analyzed, different methods of evaluating competitiveness were presented, as well as strategies for increasing competitiveness. The analysis of the economic-financial activity of the enterprise was also carried out, the level of competitiveness was evaluated and different directions for increasing competitiveness were presented.