DSpace Repository

Direcții de creștere a competitivității în vederea dezvoltării durabile a companiei

Show simple item record

dc.contributor.advisor CRUCERESCU, Cornelia
dc.contributor.author GÎNDEA, Victoria
dc.date.accessioned 2025-02-18T10:48:58Z
dc.date.available 2025-02-18T10:48:58Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation GÎNDEA, Victoria. Direcții de creștere a competitivității în vederea dezvoltării durabile a companiei. Teză de master. Programul de studiu Administrarea afacerilor. Conducător ştiinţific CRUCERESCU Cornelia. Universitatea Tehnică a Moldovei. Chișinău, 2023. en_US
dc.identifier.uri https://repository.utm.md/handle/5014/29641
dc.description Fişierul ataşat conţine: Adnotare, Annotation, Cuprins, Introducere, Bibliografie. en_US
dc.description.abstract Lucrarea dată conţine trei capitole, introducere, concluzii, bibliografie şi anexe. Capitolul 1 „Prevederile teoretice ale conceptului de dezvoltare durabilă și competitivitatea unităților economice” reflectă informația cu privire la apariția conceptului de dezvoltare durabilă, abordările acestuia și principiile majore și obiectivele-cheie ale dezvoltăriii durabile. Totodată, în cadrul capitolului dat este reflectată și informația cu privire la conceptul de competitivitate economică în contextual dezvoltării durabile. Capitolul 2 „Analiza în Moldova. Caracteristica întreprinderii „Dekada FC” SRL” - cuprinde caracteristica generală și soluțiile elaborate pentru întreprinderea „Dekada FC” SRL și este compus din 6 subpuncte în care sunt analizate și prelucrate informații economico-financiare în consecutivitatea dată: Analiza mediului economic şi perspectivele dezvoltării în cadrul Republicii Moldova; Analiza sectorului Comerțul cu ridicata și amănuntul în Republica Moldova, în cadrul căreia se analizează situația economică a sectorului dat; Caracteristica generală a întreprinderii „Dekada FC” SRL și istoricul de dezvoltare al acesteia; Analiza structurii organizatorice și a sistemului comunicațional și decizional stabilit în cadrul întreprinderii, care sunt avantajele și dezavantajele acestuia; Gama de produse comercializate de către entitatea în cauză. Desfășurarea procesului de comercializare a produselor; Diagnosticul financiar-contabil al întreprinderii, analiza indicatorilor. Capitolul 3 „Planul de acțiuni creșterea competitivității și sustenabilității produselor în cadrul întreprinderii”, care conține un șir de activități concrete: Identificarea metodologiei cu privire la sporirea competitivității întreprinderii; Analiză capabilității soluțiilor implementate pentru întreprindere; Formularea măsurilor cu privire la dezvoltarea durabilă și competitivitatea produselor. Proiectul dat se finisează cu concluzii generale și evidențierea rolului sporirii competitivității în vederea dezvoltării durabile a întreprinderii. en_US
dc.description.abstract The given work contains three chapters, introduction, conclusions, bibliography and appendices. Chapter 1 "Theoretical provisions of the concept of sustainable development and the competitiveness of economic units" reflects information on the emergence of the concept of sustainable development, its approaches and the major principles and key objectives of sustainable development. At the same time, within the given chapter, information is also reflected on the concept of economic competitiveness in the context of sustainable development. Chapter 2 "Analysis of the trade sector in Moldova. The characteristic of the enterprise "Dekada FC" SRL - includes the general characteristic and the solutions developed for the enterprise "Dekada FC" SRL" and is composed of 6 sub-points that are analyzed and processed each separately in the given consecutiveness: Analysis of the economic environment and development prospects within the Republic of Moldova; Analysis of the Wholesale and retail sector in the Republic of Moldova, in which the economic situation of the given sector is analyzed; The general characteristic of the company "Dekada FC" SRL and its development history; Analysis of the organizational structure and the communication and decision-making system established within the enterprise, what are its advantages and disadvantages; The range of products marketed by the entity in question. Carrying out the product marketing process; Financial-accounting diagnosis of the enterprise, analysis of indicators. Chapter 3 "The action plan to increase the competitiveness and sustainability of products within the enterprise", which contains a series of concrete activities of: Identification of the methodology regarding increasing the company's competitiveness; Analysis of the capabilities of the solutions implemented for the enterprise; Formulating measures regarding sustainable development and product competitiveness. The given project ends with general conclusions and highlighting the role of increasing competitiveness in view of the sustainable development of the enterprise. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Tehnică a Moldovei en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject dezvoltare durabilă en_US
dc.subject competitivitate en_US
dc.subject sector comerț en_US
dc.title Direcții de creștere a competitivității în vederea dezvoltării durabile a companiei en_US
dc.title.alternative Directions for increasing competitiveness for the sustainable development of the company en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account