DSpace Repository

Managementul calității în cadrul întreprinderii

Show simple item record

dc.contributor.advisor GHEORGHIȚA, Maria
dc.contributor.author PONICI, Alexandrina
dc.date.accessioned 2025-02-17T14:25:17Z
dc.date.available 2025-02-17T14:25:17Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation PONICI, Alexandrina. Managementul calității în cadrul întreprinderii. Teză de master. Programul de studiu Administrarea afacerilor. Conducător ştiinţific GHEORGHIȚA Maria. Universitatea Tehnică a Moldovei. Chișinău, 2024. en_US
dc.identifier.uri https://repository.utm.md/handle/5014/29620
dc.description Fişierul ataşat conţine: Adnotare, Annotation, Cuprins, Introducere, Bibliografie. en_US
dc.description.abstract Scopul lucrării: Scopul acestei lucrări constă în studierea și prezentarea conceptul de management al calității și a managementului integrat pentru întreprinderile prestatoare de servicii și propunerea modelului de documentare si implementarea a managementului integrat reieșind din necesitatea de aliniere la sustenabilitate. Obiectivele lucrării: Pentru atingerea scopului propus au fost formulate și realizate următoarele obiectivele: Examinarea conceptului de management al calității; Prezentarea conceptului de management integrat; Descrierea modelului de management integrat care corespunde cerințelor de sustenabilitate; Analiza economico-financiara a întreprinderii care a servit drept obiect de cercetare; Elaborarea modelului de management integrat pentru întreprinderea analizată. Metodele aplicate la realizarea cercetării. În lucrare au fost utilizate diferite metode de cercetare bazate atât pe metodele cantitative, cât și cele calitative. Printre metodele utilizate pot fi enumerate inducția și deducția, analiza și sinteza care au fost utilizate în capitolul teoretic al tezei, analiza comparativă a stat la baza realizării analizei diferitor indicatori economico-financiari ai întreprinderii studiate. Rezultatele concrete obținute. A fost analizat conceptul de management al calității, modelul de management integrat bazat pe cerințele a trei standarde internaționale care corelează întocmai cu cerințele de asigurare a sustenabilității. De asemenea a fost efectuată analiza activității economico-financiare a întreprinderii și evidențiate punctele slabe și punctele forte ale acestea, înlăturarea cărora ar permite o dezvoltare economică durabilă. A fost prezentat modelul de management integrat propus pentru implementare în întreprinderea analizată care ar permite alinierea la cerințele de sustenabilitate. en_US
dc.description.abstract The issue of the study: It emerges from the need for a more in-depth examination of quality management for service providers and the development of the integrated management model for them, taking into account the requirement of connection to sustainability. The purpose of the paper: The purpose of this paper is to study and present the concept of quality management and integrated management for companies providing services and proposing the documentation model and the implementation of integrated management resulting from the need to align with sustainability. The objectives of the work: To achieve the proposed goal, the following objectives were formulated and achieved: Examining the concept of quality management; Presentation of the concept of integrated management; Description of the integrated management model that corresponds to sustainability requirements; The economic-financial analysis of the enterprise that served as the object of research; Development of the integrated management model for the analyzed enterprise. The methods applied to the research. Different research methods based on both quantitative and qualitative methods were used in the paper. Among the methods used can be listed induction and deduction, analysis and synthesis that were used in the theoretical chapter of the thesis, the comparative analysis was the basis for the analysis of various economic and financial indicators of the studied enterprise. Concrete results obtained. The concept of quality management was analyzed, the integrated management model based on the requirements of three international standards that correlate exactly with the requirements of ensuring sustainability. The analysis of the economic-financial activity of the enterprise was also carried out and its weaknesses and strengths were highlighted, the removal of which would allow a sustainable economic development. The integrated management model proposed for implementation in the analyzed enterprise was presented, which would allow alignment with sustainability requirements. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Tehnică a Moldovei en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject strategie en_US
dc.subject competitivitate en_US
dc.subject calitate en_US
dc.subject strategy en_US
dc.subject competitiveness en_US
dc.subject quality en_US
dc.title Managementul calității în cadrul întreprinderii en_US
dc.title.alternative Quality management in the framework of enterprises en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account