Abstract:
Schimbările survenite în activitatea bibliotecilor universitare în rezultatul dezvoltării procesului de învăţământ superior şi noilor tehnologii informaţionale cer noi atribuţii şi responsabilităţi din partea specialiştilor de bibliotecă. O cerinţă permanentă faţă de biblioteci devine instruirea utilizatorilor într-o nouă formulă, cu noi elemente condiţionate de tehnologiile informaţionale. Se simte necesitatea revizuirii programelor de instruire a utilizatorilor prin introducerea unor module noi. Pentru a-şi îndeplini misiunea de instruire a utilizatorilor, biblioteca trebuie să se preocupe de instruirea continuă a propriului personal în vederea dezvoltării competenţelor profesionale în calitate de formator. În scopul atingerii noilor obiective, BRŞA elaborează şi implementează programe speciale de instruire atît a utilizatorilor, cît şi a bibliotecarilor, aplicînd noi forme şi metode de instruire activă, cum ar fi: cursuri, training-uri, consultaţii individuale şi în grup, seminare însoţite de exerciţii practice, demonstraţii on-line, etc.