DSpace Repository

Inteligenţa artificială în educaţie între determinarea politicilor şi dezvoltarea competenţelor

Show simple item record

dc.contributor.author MAFTEI, Vitalie
dc.date.accessioned 2024-11-06T09:34:12Z
dc.date.available 2024-11-06T09:34:12Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation MAFTEI, Vitalie. Inteligenţa artificială în educaţie între determinarea politicilor şi dezvoltarea competenţelor. In: Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor = Technical Scientific Conference of Undergraduate, Master and PhD Students, Universitatea Tehnică a Moldovei, 27-29 martie 2024. Chișinău, 2024, vol. 4, pp. 2466-2473. ISBN 978-9975-64-458-7, ISBN 978-9975-64-462-4 (Vol. 4). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-64-458-7
dc.identifier.isbn 978-9975-64-462-4
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/28446
dc.description.abstract Preocuparea provocărilor inteligenței artificiale față de sfera educațională, în cadrul instituțiilor de învățământ necesită o abordare cu totul una specială ținând cont de modalitatea de obținere și generare a datelor, informației. La momentul de față, ținând cont de avântul acestui instrument și a capacităților sale, extrapolând posibilitatea sa de evoluție, este esențial ca instituțiile politice, de învățământ și altele să fie capabile să identifice, înțeleagă și să abordeze la justa valoare provocările la care suntem supuși, luând în considerare perspectivele și contribuțiile pe care le acordă (introducerea de noi metode, tehnici de învățare, gândire critică, discernământul, practici responsabile, etc). Prin abordarea responsabilă și etică a inteligenței artificiale, instituțiile de învățământ superior vor avea un rol semnificativ în promovarea unei utilizări corespunzătoare și benefice a tehnologiei în folosul elevilor, studenților, comunității sociale, etc. Trebuie să recunoaștem faptul că inteligența artificială în perspectiva sa de transformare a educației este deschisă, dar pe lângă aceasta se impun o serie de preocupări etice, culturale, respectarea drepturilor omului, de autor etc. În acest sens, se ivește necesitatea analizei impactului, a consecințelor asupra studenților, personalului academic și comunității în ansamblu și desigur elaborarea unor politici instituționale care ar reglementa eficient utilizarea inteligenței artificiale, astfel ca aceste sisteme să fie dezvoltate și utilizate în mod responsabil și etic. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Tehnică a Moldovei en_US
dc.relation.ispartofseries Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor = Technical Scientific Conference of Undergraduate, Master and PhD Students: Chişinău, 27-29 martie 2024. Vol. 4;
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject inteligența artificială en_US
dc.subject educație en_US
dc.subject cod etic en_US
dc.subject metode și tehnici de predare-învățare en_US
dc.subject competențe en_US
dc.title Inteligenţa artificială în educaţie între determinarea politicilor şi dezvoltarea competenţelor en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account