Abstract:
Potrivit unui raport publicat recent de Organizația Mondială a Sănătății, s-a constatat că calitatea aerului interior se înrăutățește, peste 90% dintre persoanele care locuiesc în zonele
urbane sunt expuse la niveluri majore de poluare a aerului [1]. Din acest motiv, şi pentru că petrecem 60-90% din viața noastră în interiorul clădirilor (acasă, la birou, la școală), calitatea aerului din clădiri este un factor important care poate duce la o serie de probleme de sănătate, mai ales pentru copiii şi persoanele în vârstă [2]. Deși există mai mulți factori care contribuie la problema calităţii aerului, unul dintre cel mai importanți în scoli este reprezentat de emisiile CO2. Sălile de clasă necesită un debit de aer proaspăt curat, respectând standardele în vigoare. Cu toate acestea, în timpul orelor de studiu, cu o ocupare instabilă, organizarea unei ventilații de înaltă calitate devine complexă. Studiile indică faptul că, chiar dacă oamenii se adaptează la calitatea aerului slabă, aceasta afectează negativ asupra sănătăţii. Scopul lucrării constă în analiza în urma cercetărilor experimentale a calității aerului interior dintr-o încăpere de studii, de a compara rezultatele obţinute cu normativele în vigoare și în final de a propune soluții de
îmbunătățire.