DSpace Repository

Optimizing computer network learning through sequential e-learning based on digital technology

Show simple item record

dc.contributor.author PECA, Ludmila
dc.contributor.author DUMBRAVEANU, Roza
dc.contributor.author ŢURCANU, Dinu
dc.date.accessioned 2023-10-25T13:21:31Z
dc.date.available 2023-10-25T13:21:31Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation PECA, Ludmila, DUMBRAVEANU, Roza, ŢURCANU Dinu. Optimizing computer network learning through sequential e-learning based on digital technology. In: Journal of Social Sciences. 2023, vol. 6, nr. 3, pp. 126-140. ISSN 2587-3490, eISSN 2587-3504. en_US
dc.identifier.issn 2587-3490
dc.identifier.issn 2587-3504
dc.identifier.uri https://doi.org/10.52326/jss.utm.2023.6(3).10
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/24502
dc.description.abstract Practical experiences applied in the design of modules for the Computer Networks (CN) course unit are described, taking into account the main elements in this process, the specifics of teamwork, the structure and content of the 27 recorded modules/lessons (17 video lessons for teaching the theoretical content and 10 lessons for practical laboratory content), forms of teaching material representation and applied Information and Communication Technology (ICT) tools. The concept of multiple step learning (MLS) is a way to create eLearning courses that reflect the knowledge up to the course or topic to be discussed. The RC course unit is described as innovative with eLearning, content presented at different levels of complexity and each next stage explaining the topic in more detail than the previous content (interdisciplinary connections for better understanding). Based on student feedback, the MLS RC for the 2022/2023 study year has been supplemented with 2 methodical guidelines for carrying out practical and laboratory work (the first guideline medium level of complexity, guideline 2 high level of complexity – laboratory instructions explained step by step). en_US
dc.description.abstract În lucrare se descriu experiențe practice aplicate în proiectarea modulelor pentru unitatea de curs Rețele de Calculatoare (RC), luând în considerare elementele principale din acest proces, specificul lucrului în echipă, structura și conținutul celor 27 module/lecții înregistrate (17 lecții video pentru predarea conținutului teoretic și 10 lecții pentru conținutul practic de laborator), formele de prezentare a materialului didactic și instrumentele Tehnologiei Informaționale și de Comunicare (TIC) aplicate. Conceptul de învățare în mai multe etape (MLS) implică crearea de cursuri eLearning care dezvoltă cunoștințele treptat, pornind de la cele de bază și avansând către subiecte mai complexe. Se descrie unitatea de curs RC ca inovat cu eLearning, conținut prezentat pe nivele diferite de complexitate și fiecare următoarea etapă ce explică subiectul în detalii mai multe decât în conținutul anterior (conexiuni interdisciplinare pentru o mai bună înțelegere). În baza feedback de la studenți, MLS RC pentru anul de studiu 2022/2023 a fost completat cu 2 îndrumare metodice pentru realizarea lucrărilor practice și de laborator (primul îndrumar nivel mediu de complexitate, îndrumar 2 nivel de complexitate ridicat – instrucțiuni de laborator explicate pas cu pas). en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Technical University of Moldova en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject e-learning en_US
dc.subject e-education en_US
dc.subject methodical guidance en_US
dc.subject open courses en_US
dc.subject e-educaţie en_US
dc.subject îndrumare metodice en_US
dc.subject cursuri deschise en_US
dc.title Optimizing computer network learning through sequential e-learning based on digital technology en_US
dc.title.alternative Optimizarea învățării rețelelor de calculatoare prin e-learning secvențial bazat pe tehnologia digitală en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account