DSpace Repository

Consolidate the reputation and increase the credibility of the company through the implementation of the social audit

Show simple item record

dc.contributor.author OBERȘT, Ala
dc.contributor.author GHEORGHITA, Maria
dc.date.accessioned 2022-12-21T09:55:00Z
dc.date.available 2022-12-21T09:55:00Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation OBERȘT, Ala, GHEORGHITA, Maria. Consolidate the reputation and increase the credibility of the company through the implementation of the social audit. In: Competitiveness and sustainable development : 4th economic intern. conf., 3-4 Nov. 2022, Chişinău, Republica Moldova: conf. proc., Chişinău, 2022, pp. 104-110. ISBN 978-9975-45-872-6. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-45-872-6
dc.identifier.uri https://doi.org/10.52326/csd2022.18
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/21788
dc.description.abstract An organization’s commitment to the welfare of society has become a central criterion in measuring its overall performance and its ability to continue to operate effectively. The role of the social audit is an essential one in the process of qualitative assessment of the organizational capacity to manage human resources in order to determine the social impact. The main objective established in carrying out this research consists in highlighting the most widely spread international models for social audit that can be applied as a reference by companies from the Republic of Moldova. The selection and application of the most appropriate social audit model will allow enterprises to carry out self-assessment and identify directions for increasing social responsibility to protect and increase reputation, to improve the image and strengthen the organizational culture, to increase the trust of customers and business partners. en_US
dc.description.abstract Angajamentul unei organizații față de bunăstarea societății a devenit un criteriu central în măsurarea performanței globale a acesteia și a capacității sale de a continua să funcționeze eficient. Rolul auditului social este unul esențial în procesul de evaluare calitativă a capacității organizației de a gestiona resursele umane în vederea determinării impactului social. Obiectivul principal stabilit în realizarea acestei cercetări constă în evidențierea celor mai răspândite modele internaționale de audit social care pot fi aplicate ca referință de către companiile din Republica Moldova. Selectarea și aplicarea celui mai adecvat model de audit social va permite întreprinderilor să efectueze autoevaluarea și să identifice direcțiile de sporire a responsabilității sociale pentru protejarea și creșterea reputației, îmbunătățirea imaginii și consolidarea culturii organizaționale, creșterea încrederii clienților și partenerilor de afaceri. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Technical University of Moldova en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject social audit en_US
dc.subject organizations en_US
dc.subject human rights en_US
dc.subject audit social en_US
dc.subject organizații en_US
dc.subject drepturile omului en_US
dc.title Consolidate the reputation and increase the credibility of the company through the implementation of the social audit en_US
dc.title.alternative Consolidarea reputației și sporirea credibilității întreprinderii prin implementarea auditului social en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

  • 2022
    The 4th Economic International Conference (3rd-4th November 2022)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account