DSpace Repository

Folosirea instrumentelor Data Mining pentru verificarea ipotezelor ce ţin de comportamentul vânzărilor

Show simple item record

dc.contributor.advisor CUNEV, Veaceslav
dc.contributor.advisor BODOGA, Cristina
dc.contributor.author MOŞANU, Andrei
dc.date.accessioned 2022-06-28T06:35:57Z
dc.date.available 2022-06-28T06:35:57Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation MOŞANU, Andrei. Folosirea instrumentelor Data Mining pentru verificarea ipotezelor ce ţin de comportamentul vânzărilor: tz. de master: Programul de studiu: Tehnologia Informaţiei pentru Afaceri. Cond. şt. CUNEV Veaceslav. Consultant BODOGA Cristina. Universitatea Tehnică a Moldovei. Chişinău. 2022. en_US
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/20485
dc.description Fişierul ataşat conţine: Rezumat, Cuprins, Introducere, Concluzii, Bibliografie. en_US
dc.description.abstract Titlul lucrării: Folosirea instrumentelor Data Mining pentru verificarea ipotezelor ce țin de comportamentul vânzărilor. Scopul lucrării: Cercetarea metodelor și modelelor matematice care permit verificarea ipotezelor și obținerea unor rezultate care pot aduce plus valoare afacerii. Problema necesară de rezolvat este volumul mare de date și valoarea intrinsecă încă neexploatată a lor. Există anumite procese logistice, manageriale, financiare și tehnice care formează, în ansamblu activitatea întreprinderii. Indicatorii-cheie care descriu aceste procese sunt prezenți în mod implicit și necesită analiză prin modele matematice pentru a putea răspunde afirmativ sau negativ la unele întrebări-ipoteze care definesc activitatea. Deci acesta și este scopul urmărit. Datele necesită prelucrare, selecție și comparare ulterioară a tendinței centrale (poate fi media sau mediana). Ipotezele lansate au fost separate în trei blocuri, astfel ca să descrie 3 tipuri separate de procese : indicatori de eficiență a livrării; rulajul, volumul de vânzări; zona și timpul de livrare. en_US
dc.description.abstract Title of the paper: Using Data Mining tools to verify the assumptions related to sales behavior. Purpose of the paper: to investigate mathematical methods and models that allow hypothesis testing and obtain results that can add value to the business. The necessary problem to solve is the large volume of data and its as yet untapped intrinsic value. There are certain logistical, managerial, financial and technical processes that together make up the business. The key indicators describing these processes are present by default and require analysis by mathematical models to answer yes or no to some of the hypothesis-questions defining the activity. So this is also the aim. The data require further processing, selection and comparison of the central tendency (may be mean or median). The hypotheses launched have been separated into three blocks so as to describe 3 separate types of processes: delivery efficiency indicators; turnover, sales volume; area and delivery time. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Tehnică a Moldovei en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject ipoteza nulă en_US
dc.subject modele matematice en_US
dc.subject date en_US
dc.subject indicatori microeconomici en_US
dc.subject null hypothesis en_US
dc.subject mathematical models en_US
dc.subject data en_US
dc.subject microeconomic indicators en_US
dc.title Folosirea instrumentelor Data Mining pentru verificarea ipotezelor ce ţin de comportamentul vânzărilor en_US
dc.title.alternative Using Data Mining tools to verify the assumptions related to sales behavior en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account