Agenția Națională pentru Asigurarea Calității în Educație și Cercetare (ANACEC), succesorul Agenției Naționale pentru Asigurarea Calității în Învățământul Profesional (ANACIP) este o autoritate administrativă din cadrul Ministerului Educației, Culturii și Cercetării (MECC) ale cărei responsabilități includ evaluarea externă a programelor de studii la toate nivelurile educației din Republica Moldova (învățământ profesional tehnic, învățământ superior și formare continuă). Evaluarea externă a programelor de studiu, precedată de elaborarea și aprobarea cadrului de reglementare, a început în 2016. Metodologia evaluării externe a calității a creat noțiunea părților interesate de procesul de asigurare a calității și a introdus obligația participării lor la evaluarea externă a calității. Articolul prezintă rezultatele analizei componentelor și influenței părților interesate în evaluarea calității programelor de studiu. De asemenea, se subliniază importanța contribuției părților interesate la asigurarea calității studiilor în învățământul superior, în învățământul profesional tehnic și în formarea continuă.
The National Agency for Quality Assurance in Education and Research (ANACEC), the successor of the National Agency for Quality Assurance in Vocational Education (ANACIP) is an administrative authority under the Ministry of Education, Culture and Research (MECC) whose responsibilities include external evaluation of study programs at all levels of education in the Republic of Moldova (technical vocational education, higher education and continuous education). The external evaluation of study programs, preceded by the elaboration and approval of the regulatory framework, started in 2016. The Methodology of external quality evaluation created the notion of stakeholders interested in quality assurance process and introduced the obligation of their participation in external quality assessment. The article presents the results of analyzing the components and influence of stakeholders in the evaluation of the quality of study programs. It also emphasizes the importance of the contribution of stakeholders in ensuring the quality of studies in higher education, technical vocational education and continuous education.