Astăzi sistemul educațional, fiind atestat drept un element dinamic al progresului social și științific, recurge la implementarea celor mai variate și performante oportunități didactice durabile, abile de a garanta și a incita sporirea tempoului de învățare; de a asigura și a sprijini formarea unor competențe corespunzătoare transformărilor și imperativelor epocii digitale în care trăim. Componenta digitală, fiind prezentă sub diverse aspecte (comunicarea în mediile virtuale; competența de procesare a documentelor; de elaborare, derulare şi difuzare a prezentărilor electronice; utilizarea adecvată a Internetului și a resurselor Web; respectarea regulilor de securitate şi etică digitală, etc.) în procesul modern de predare-învățare-evaluare, tinde să devină o parte indispensabilă a didacticii.
The author and, also, the developer of present digital set of didactic games "Crossword" insists to correlate the concepts of didactic game and digital game into an own develop digital educational product. There are described some aspects of creation technology, as well the scope of proposed digital didactic games in various educational situations in this article.