dc.contributor.author | LUNGU, Viorelia | |
dc.contributor.author | GNACIUC, Valentina | |
dc.date.accessioned | 2021-11-26T15:07:02Z | |
dc.date.available | 2021-11-26T15:07:02Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | LUNGU, Viorelia, GNACIUC Valentina. The influence of parents' hyper-protection on the adaptation to small schoolchildren. In: Economics, Social and Engineering Sciences, EcoSoEn, 2020, Year 3, N. 1-2, pp. pp. 277-286. ISSN 2587-344X. | en_US |
dc.identifier.uri | http://repository.utm.md/handle/5014/18195 | |
dc.description.abstract | The article addresses the problem of hyper-protection by parents and its influence on the adaptive behavior in the primary school environment. Through theoretical research, we elucidate the factors that lead to family hyper-protection, the causes and consequences of this behavior on children. We emphasize that parents need to become aware of the influence they exert in the child's life and, in order to opt for an education that will help the child, adapt to the current school and social demands. To help children, parents need to mobilize the entire adaptive mechanism of the subject in order to develop complex behavior, capable of planning, organizing, facilitating and implementing measures of adequacy and integration in a constantly changing environment. | en_US |
dc.description.abstract | Articolul tratează problema hipertutelării de către părinți și influența acesteia asupra comportamentului adaptativ la mediul de învățământ în treapta primară. Prin cercetarea teoretico - practică elucidăm factorii ce duc la hipertutelarea familială, cauzele și consecințele acestui comportament asupra copiilor. Evidențiem faptul că, părinții trebuie să devină conștienți de influența pe care o exercită în viața copilului și, să opteze pentru o educație ce-l va ajuta a se adapta la cerințele școlare și sociale actuale. Pentru a ajuta copii, părinții necesită a mobiliza întregul mecanism adaptativ al subiectului în vederea formării unui comportament complex, apt să planifice, organizeze, faciliteze și implementeze măsuri de adecvare și integrare într-un mediu în continuă schimbare. | en_US |
dc.language.iso | ro | en_US |
dc.publisher | Universitatea Liberă Internaţională din Moldova | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | school adaptation | en_US |
dc.subject | social adaptation | en_US |
dc.subject | adaptare școlară | en_US |
dc.subject | adaptare socială | en_US |
dc.title | The influence of parents' hyper-protection on the adaptation to small schoolchildren | en_US |
dc.title.alternative | Influența hipertutelării părinților asupra adaptării la școlarii mici | en_US |
dc.type | Article | en_US |
The following license files are associated with this item: