DSpace Repository

The influence of parents' hyper-protection on the adaptation to small schoolchildren

Show simple item record

dc.contributor.author LUNGU, Viorelia
dc.contributor.author GNACIUC, Valentina
dc.date.accessioned 2021-11-26T15:07:02Z
dc.date.available 2021-11-26T15:07:02Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation LUNGU, Viorelia, GNACIUC Valentina. The influence of parents' hyper-protection on the adaptation to small schoolchildren. In: Economics, Social and Engineering Sciences, EcoSoEn, 2020, Year 3, N. 1-2, pp. pp. 277-286. ISSN 2587-344X. en_US
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/18195
dc.description.abstract The article addresses the problem of hyper-protection by parents and its influence on the adaptive behavior in the primary school environment. Through theoretical research, we elucidate the factors that lead to family hyper-protection, the causes and consequences of this behavior on children. We emphasize that parents need to become aware of the influence they exert in the child's life and, in order to opt for an education that will help the child, adapt to the current school and social demands. To help children, parents need to mobilize the entire adaptive mechanism of the subject in order to develop complex behavior, capable of planning, organizing, facilitating and implementing measures of adequacy and integration in a constantly changing environment. en_US
dc.description.abstract Articolul tratează problema hipertutelării de către părinți și influența acesteia asupra comportamentului adaptativ la mediul de învățământ în treapta primară. Prin cercetarea teoretico - practică elucidăm factorii ce duc la hipertutelarea familială, cauzele și consecințele acestui comportament asupra copiilor. Evidențiem faptul că, părinții trebuie să devină conștienți de influența pe care o exercită în viața copilului și, să opteze pentru o educație ce-l va ajuta a se adapta la cerințele școlare și sociale actuale. Pentru a ajuta copii, părinții necesită a mobiliza întregul mecanism adaptativ al subiectului în vederea formării unui comportament complex, apt să planifice, organizeze, faciliteze și implementeze măsuri de adecvare și integrare într-un mediu în continuă schimbare. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Liberă Internaţională din Moldova en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject school adaptation en_US
dc.subject social adaptation en_US
dc.subject adaptare școlară en_US
dc.subject adaptare socială en_US
dc.title The influence of parents' hyper-protection on the adaptation to small schoolchildren en_US
dc.title.alternative Influența hipertutelării părinților asupra adaptării la școlarii mici en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account