Necesitatea pregătirii personalităţii prospective în sec.XXI, un secol al schimbării, este de necontestat. Demersul ştiinţific pentru o posibilă fundamentare teoretică şi metodologică a Pedagogiei prospective a devenit una dintre problemele-cheie ale pedagogiei contemporane. În momentul când sunt explorate diferite aspecte ale ştiinţei educaţiei, Pedagogia prospectivă ca domeniu fundamental nu este cercetată în detalii. Acest lucru este privit ca o scăpare sau un neajuns al ştiinţelor educaţiei care sunt responsabile de acţiunea de ghidare a comportamentului şi intervin în formarea personalităţii, susceptibile să facă faţă soluţionării problemelor de viitor în dezvoltarea societăţii. Prin analiza viziunilor cercetătorilor în domeniu, observăm că Pedagogia prospectivă se regăseşte ca ştiinţă în domeniul fundamental sau general al ştiinţelor educaţiei.
The necessity of preparing a prospective personality in the 21st century, a century of changes is unquuestionable. The necessity of scientific steps for a possible theoretical and methodological substantiation of the Prospective Pedagogy became one of the key-problems of contemporary pedagogy. When different scientific aspects of education are explored, the Prospective Pedagogy as a fundamental domain is not examined in details. This is considered as a lack of scientific education which is responsible for the guiding action of behavior and intervenes in the personality formation capable of facing with problem solutions of society development in the future. Analyzing the points of view of researches in this field we see that the Prospective Pedagogy can be defined as a fundamental science in the domain or generally of educational sciences.