DSpace Repository

Studiul privind siguranța activă a autovehiculelor moderne

Show simple item record

dc.contributor.advisor GOIAN, Vlаdimir
dc.contributor.author PANICI, Nicolai
dc.date.accessioned 2021-03-16T09:13:14Z
dc.date.available 2021-03-16T09:13:14Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation PANICI, Nicolai. Studiul privind siguranța activă a autovehiculelor moderne: tz. de master: Programul de studiu: Siguranţa şi ecologizarea transportului rutier. Cond. şt. GOIAN Vladimir. Universitatea Tehnică a Moldovei. Chişinău, 2016. en_US
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/13866
dc.description Fișierul atașat conține: Rezumat, Abstract, Cuprins. en_US
dc.description.abstract În teza de master, pe parcursul cercetărilor efectuate este analizat și raportat studiul privind sistemele de siguranță activă a autovehiculelor moderne, ceea ce reflectă importanța și avantajele circulației sigure a mijloacelor de transport cât și a pasagerilor și a mărfurilor transportate. O deosebită atenție este oferită de către industria constructoare de autovehicule protecției conducătorilor auto, pasagerilor și a pietonilor, fapt contribuit însăși la evitarea producerii accidentului rutier, respectiv diminuarea consecințelor produse de o coliziune sau tamponare. Securitatea rutieră are ca scopuri principale sesizarea, identificarea, modelarea și cunoașterea factorilor care contribuie la evitarea producerii accidentelor de circulație rutieră sau, atunci când totuși s-a produs, de diminuare a consecințelor acestuia. Analiza interpinsă permite să se ateste faptul că, odată cu creșetea numărului de accidente rutiere, industria constructoare de autovehicule a interprins la dezvoltarea și implementarea în automobilele modenre a unui număr mare de sisteme și mijloace de siguranță activă. Siguranța activă se referă la totalitatea sistemelor și capacităților unui autovehicul de a evita producerea de accident. Practic siguranța activă are ca scop prevenirea accidentelor de circulație. În capitolele tezei nominalizate sunt reflectate istoria și evoluția sistemelor de siguranță activă ale autovehiculelor moderne, caracteristica genrală și detaliată a acestora, precum și calculele efectuate asupra sistemelor și caracteristicilor de frânare a automobilelor. Pe parcursul lucrării este descrisă și analizată destinația și clasificarea sistemelor de siguranță activă, ceea ce contribuie la determinarea principalelor căi de modernizare a diferitor sisteme și mecanisme a autovehiculului așa ca sistemul de frânare, de direcție, sisteme oscilate în transmisia și suspenia automobilului. În urma studiului și calculelor efectuate a fost stabilit că, anual, numărul victimelor accidentelor de circulație se ridică aproximativ la 50 milioane, din care 1,2 milioane se soldează cu personae decedate, adică aproximativ 3.000 de morți pe zi. Dotarea automobilelor cu o serie de sisteme așa ca ESP, arată că în Europa se pot evita pierderi de circa 4.000 de vieți omenești și 100.000 de persoane traumate anual. en_US
dc.description.abstract The master's thesis during the investigations present a analyzed and reported the study on active safety systems of modern vehicles, which reflects the importance and benefits of safe movement of vehicles and passengers and goods being transported. Special attention is given by the automotive industry protection of drivers, passengers and pedestrians, which itself contributed to avoiding traffic accident or mitigate the consequences of a collision or buffering products. Road safety has as main purposes referral, identification, modeling and knowledge of the factors that contribute to road traffic accidents avoided or when yet occurred, mitigation of the consequences. Inprovment analysis allows attesting that with breeding road accidents, the automotive industry to the development and implementation inprovment cars modenre a large number of active safety systems and communications. Active safety refers to all the systems and the ability of a vehicle to avoid an accident. Basically active safety aims to prevent traffic accidents. The thesis chapters nominees reflected the history and evolution of active safety systems of modern vehicles. Throughout the paper described and analyzed destination and classification of active safety systems, which helps to show the main ways to modernize the various vehicle systems and mechanisms such as braking, steering, and suspension and transmission systems hover car. The study and calculations was established that the annual number of road accident victims rises about 50 million, of which 1.2 million results in deceased person, or about 3,000 deaths a day. Equipping vehicles with a range of systems such as ESP, show that Europe can avoid the loss of 4,000 lives and injured 100,000 people annually. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Tehnică a Moldovei en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject sisteme de siguranță activă en_US
dc.subject circulație sigură en_US
dc.subject autovehicule moderne en_US
dc.title Studiul privind siguranța activă a autovehiculelor moderne en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account